חדשות בארץ

מתכוננים לבחירות: מזכירות הליכוד תדון בביטול הפריימריז ובמיזוג עם כולנו

מזכירות הליכוד צפויה לאשר את הצעתו של ראש הממשלה נתניהו לבטל את הבחירות המקדימות לרשימה ולראשות המפלגה ולכלול את חברי הכנסת של מפלגת כולנו ברשימה

חוזר לליכוד? כחלון (משמאל) ונתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון)חוזר לליכוד? כחלון (משמאל) ונתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון)
אא

מזכירות הליכוד תתכנס אחר הצהריים (שלישי) במלון קראון פלאזה בירושלים לישיבה סגורה, שתדון בהצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הבחירות המקדימות לרשימה ולראשות המפלגה ולצרף את 4 חברי הכנסת של מפלגת כולנו לרשימת הליכוד.

ההצעה של נתניהו באה על רקע משבר הרכבת הממשלה, שבשלב זה נראה כי הוא עומד להוביל לבחירות מוקדמות. המזכירות, בראשותו של השר ישראל כץ, צפויה לאשר את בקשתו של נתניהו, אולם למעשה על פי חוקת הליכוד אין בסמכותו של גוף זה לקבל החלטות בנוגע לביטול הפריימריז או לאיחוד עם כולנו. מבקר הליכוד שי גלילי הבהיר כי מרכז הליכוד הוא שצריך להחליט על מיזוג עם מפלגה אחרת.

המרכיבים בהצעתו של נתניהו נועדו להבטיח את השגת הרוב הדרוש לפיזור הכנסת. מחד, ריצה משותפת של מפלגת כולנו עם הליכוד נועדה להשיג את תמיכתו של שר האוצר משה כחלון בהקדמת הבחירות. מאידך, ההצעה להותיר את הרשימה כמות שהיא מבלי להידרש לפריימריז חדשים נועדה למנוע חששות בקרב חברי הכנסת של הליכוד מפני דחיקתם לאחור. אלא שהכוונה לשריין את כחלון וחברי מפלגתו מעוררת כעס, במיוחד בקרב חברי הכנסת הממוקמים בתחתית הרשימה. עמית סגל מחדשות 12 דיווח כי גם בכירים בליכוד מתחו ביקורת נוקבת על כוונתו של נתניהו להכניס את כחלון וחברי מפלגתו לתוך הרשימה, וטענו כי העובדה שהיא נועדה להשיג רוב לפיזור הכנסת הופכת אותה ל"עסקת שוחד קלאסית".

על פי הדיווח של אלירן טל בערוץ 20, נתניהו הציע לכחלון לקבל את המקום ה- 2 ברשימה המשותפת לליכוד ולכולנו. מספר 2 בכולנו, אלי כהן, ישובץ במקום ה- 12. חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון תמוקם במקום ה- 20 וחבר הכנסת רועי פולקמן ייאלץ להסתפק במקום בעשירייה הרביעית.

כזכור, לאחר הבחירות נשמעו בליכוד קולות שקראו לכחלון לחזור הביתה. על פי פרסומים שונים, התנהלו מגעים מתקדמים ליצירת סיעה משותפת בכנסת לכולנו ולליכוד לקראת מיזוג מלא בין 2 המפלגות בסוף התהליך. בסוף החודש שעבר כחלון הודיע כי "מפלגת כולנו עצמאית ותמשיך להיות עצמאית". אולם המבוי הסתום במשא ומתן להקמת הממשלה טרף את הקלפים, ולאור התוצאות הדלות שהשיג בבחירות לכנסת ה- 21, כחלון יעדיף לרוץ בבחירות החוזרות תחת המטרייה של רשימת הליכוד.

בתוך כך, בישיבה שנערכה לפני הצהריים בוועדה המיוחדת הדנה בהצעת החוק לפיזור הכנסת, אמרה נציגת אגף התקציבים במשרד האוצר, ביאן ותד, כי עלותן של בחירות מוקדמות מסתכמת לכל הפחות ב- 475 מיליון שקל. ולד ציינה כי כבר כעת התקציב מצוי בחריגה: "על הממשלה להצביע על מקור תקציבי להצעת החוק, וזה יהיה רק מצמצום פעילות הממשלה".

תגיות:משה כחלוןהליכודכולנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה