חדשות בארץ

בעקבות הלחצים, ריבלין מבהיר: "אאפשר לנתניהו למצות את הזמן שנותר לו"

לאחר הקריאות הרבות שבהן התבקש להעביר את המנדט לחבר כנסת אחר, יוצא נשיא המדינה בהודעה כי אין בכוונתו להתערב במלאכתו של ראש הממשלה – מחר בחצות. במקביל, דיווחים על כך שנכדו של הרב קנייבסקי נפגש עם ליברמן

ריבלין וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בשל קריאות מחנה השמאל כי על נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לפעול למניעת בחירות חוזרות ולהעברת המנדט לנבחר אחר, הבהיר היום (שלישי) ריבלין כי יאפשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, למצות עד תום את פרק הזמן שנותר לו עד מחר בחצות. "עד מחר בחצות נתון המנדט להרכבת הממשלה בידיו של ראש הממשלה - ח"כ בנימין נתניהו", מנסר מבית הנשיא. "אאפשר לו למצות את הזמן שניתן לו בחוק ומקווה שלא נקלע, חלילה, למערכת בחירות נוספת".

עם זאת, ריבלין הדגיש כי הוא אינו מעוניין בבחירות חוזרות אך "בסמכותה של הכנסת, על פי לשון אותו החוק ממש, להחליט על פיזורה". הנשיא הוסיף כי לצד זאת, "הכנסת על חבריה, כנציגת הריבון, הוא העם, תישא בהשלכות ההחלטה בהמשך דרכה".

הודעת ריבלין מגיע לאחר שמוקדם יותר היום פורסמו קריאות למנוע את הקדמת הבחירות, בהם מכתביהם של פעיל השמאל אלדד יניב, וחברת הכנסת מטעם העבודה שלי יחימוביץ', שאף שיגרו מכתב בנושא ללשכתו של נשיא המדינה. "נתניהו מודה בכישלונו", טען יניב, כשהוא מסתמך על. ציטוטיו של נתניהו, אתמול, שהודיע כי כשלו המגעים הקואליציוניים עם ישראל ביתנו.

"כבוד הנשיא, אני קורא לך לעשות שימוש בסמכויותיך החוקתיות, ואף בחובתך האזרחית, לעשות כל שביכולתך כדי למנוע המשך טירוף מערכות וצעידה לקראת מערכת בחירות חוזרת", כתב יניב והוסיף: "זו אינה רק זכותך, אלא אף חובתך האזרחית".

ח"כ שלי יחימוביץ' שיגרה מכתב דומה לנשיא המדינה וציינה כי עובדת כישלונו של נתניהו הינה "אירוע תקדימי ומטלטל בתולדות המדינה, אשר כמוהו לא היה מעולם, והוא מטיל את המדינה כולה לכאוס שלטוני, לשיתוק כלל המערכות, ולהוצאות כספיות כבירות".

מרוב עצים לא רואים ממשלה: האם הברית המשולשת תייצר את הסולם?

לדברי יחימוביץ', בשיחה שערכה עם כל חברי הכנסת, מצאה כי שוררת תמימות דעים כי המהלך להקדמת הבחירות הינו מיותר. "בהתחשב בכל אלה, אני פונה אליך אפוא בבקשה כי מתוקף סמכותך ומעמדך המיוחד, תקרא לחברי הכנסת לשקול שוב את הצבעתם בחוק התפזרות הכנסת ה-21".

"בהתחשב בכל אלה", פנתה יחימוביץ' לנשיא, "מתוקף סמכותך ומעמדך המיוחד, תקרא לחברי הכנסת לשקול שוב את הצבעתם בחוק התפזרות הכנסת ה-21, התשע"ט-2019, וכמו כן לממש את הסמכויות הנתונות בידיך כדי להושיע את המדינה מתרחיש הרסני, ולהטיל על ח"כ אחר, על פי מיטב שיקול דעתך הענייני והממלכתי, לנסות ולהרכיב את הממשלה", סיכמה יחימוביץ' את דבריה.

במקביל, בקשת 12 דווח כי בצל משבר חוק הגיוס ובמסגרת המגעים החפוזים למנוע הליכה לבחירות חוזרות שבועיים לאחר שרק הושבעה, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגש היום עם נכדו של הרב קנייבסקי. לפי. הדיווחים, הברית המשולשת בין דגל התורה, ש"ס וישראל ביתנו שהמליכה את משה ליאון לראשות עיריית ירושלים, עשויה להיות גלגל ההצלה לפערים החריפים בין המפלגות.

תגיות:הרב קנייבסקיראובן ריבליןאביגדור ליברמןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה