חדשות בארץ

מזכירות הליכוד אישרה: כחלון במקום ה-5, הפריימריז בוטלו

מזכירות הליכוד אישרה את הצעת נתניהו לשיריון כחלון במקום החמישי ברשימה. נתניהו: "אנחנו נהיה יותר מ-40 מנדטים". מנגד, בכירים בליכוד תקפו את ההצעה ואמרו: "שריון כחלון ברשימה - עסקת שוחד קלאסית". גדעון סער החרים את הישיבה

נתניהו וכחלון (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו וכחלון (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

על רקע מחאתם החריפה של בכירי הליכוד, מזכירות המפלגה אישרה היום (שלישי) ברוב גדול את הצעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למזג את רשימת כולנו בתוך הליכוד. על פי ההצעה, שדורשת את אישורם הסופי של חברי מרכז הליכוד, יושב ראש כולנו, משה כחלון, ישוריין במקום החמישי, וכי שאר חברי הרשימה ישוריינו בין המקומות ה-15 ל-35. עוד הוחלט בישיבה כי יבוטלו הפריימריז. בנוסף, נקבע כי במידה והכנסת תתפזר, בנימין נתניהו יישאר מועמד המפלגה לראשות הממשלה.

בישיבת המזכירות, שנערכה במלון קראון פלאזה בבירה, הצביעו חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר, נגד ההצבעה, לאחר שמוקדם יותר עתרו נגד הדיון. מספר 5 בליכוד ויריבו הפוליטי של נתניהו, גדעון סער, החרים את הישיבה.

במטרה לבלום התנגדויות גורפות, שולבו שלושת הסעיפים בהצעה אחת. נתניהו, שטרח להגיע לישיבה הליכוד כדי לוודא את אישור הסעיפים, תלה את נחיצותם בהיערכות לבחירות חוזרות. "אני במאמץ גדול מאוד להקים ממשלה. הפרדוקס הוא שככל שיודעים שאם לא נרכיב ממשלה נלך לבחירות, כך גדול הסיכוי שמשהו יקרה", אמר. לדברי נתניהו, "ייתכן שלא תהיה ברירה לבחירות חוזרות. לצורך זה אנחנו רוצים לשבץ את כחלון ואנשיו. השיבוץ הזה ייתן לנו כוח, את זה בדקנו. אנחנו נהיה יותר מ-40 מנדטים".

לפי הצעת נתניהו למזג את כולנו בליכוד: אלי כהן במקום 15, יפעת שאשא-ביטון במקום 29 ורועי פולקמן במקום 35. אם אכן ישובץ כחלון במקום ה-5, גדעון סער ידחק למקום ה-6, כמו גם שאר חברי רשימת הליכוד.

לאחר תום ההצבעה, הודה נתניהו למשתתפים: "ההליכה יחד כתף אל כתף הביאה לנו ניצחון ועוצמה גדולה. עמדנו מול התקשורת מול השמאל ומול ההתארגנויות, הלכנו יחד וניצחנו. אני נרגש מהאמון שנתתם לי במהלך הבחירות, במהלך השנים האחרונות ובישיבה הזאת. הולכים יחד מה שלא יהיה, ואם נלך יחד ננצח".

נזכיר כי טרם הוצאה הודעה מטעמו של כחלון על מגעים כלשהם עם הליכוד, ומשכך, כך לפי גורמים בליכוד, ההצבעה היום הייתה הצהרתית בלבד ונועדה להבטיח באיזה שהוא אופן את תמיכתו של כחלון בחוק פיזור הכנסת.  בהמשך לכך, בנוסף לסער, שיר וקלנר, הח"כים שיתנגדו להצעה, בכירים נוספים בליכוד תקפו בחריפות את ראש הממשלה. "שריון כחלון ברשימה - עסקת שוחד קלאסית", אמרו.

תגיות:גדעון סערמשה כחלוןהליכודכולנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה