חדשות בארץ

בכחול לבן תוקפים את לפיד: אין ספק שגנץ הוא שיעמוד בראש

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, נאלץ לחזור בו ולהבהיר כי במידה והבחירות לכנסת יוקדמו – בני גנץ הוא שיוביל את המפלגה. חבר הכנסת משה יעלון מתח על לפיד ביקורת בשל התחמקותו מלהכיר במנהיגותו של גנץ

גנץ ולפיד (מתוך חשבון הטוויטר של לפיד)גנץ ולפיד (מתוך חשבון הטוויטר של לפיד)
אא

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, חולל ביממה האחרונה סערה במפלגתו כאשר סירב להתחייב כי יכיר ללא עוררין במנהיגותו של בני גנץ במידה והבחירות לכנסת יוקדמו. בראיון אתמול לאפי טריגר בגלי צה"ל התחמק לפיד מלתת תשובה חד-משמעית בסוגיה: "לא קיימנו דיון איך נוביל את זה, אבל עובדה שהסתדרנו. לא אדבר על כך ברדיו ואחר כך עם בני, קודם אדבר אתו. נקיים על זה דיון אם זה יהיה רלוונטי". למראיין, שחזר ושאל אותו בנושא, הוסיף : "אתה מתעקש לקיים דיון שעוד לא קוים".

דבריו של לפיד זכו לתגובות רבות בקרב חברי הכנסת של כחול לבן, שכזכור מורכבת משלוש מפלגות, וגם בימים כתיקונם עולים ממנה לא אחת קולות שונים. אחד מבכירי המפלגה מסר לחדשות 12 כי הרכב הרשימה לקראת הבחירות הבאות לא ישתנה. "אין שום סיבה לשנות את המיקומים בראשות המפלגה", אמר הבכיר, שסירב לחשוף את שמו. "גנץ ימשיך לעמוד בראש, וצריך לזכור שהוא הביא הישג חסר תקדים של 35 מנדטים".

חבר הכנסת משה יעלון, אחד מ- 4 ראשי כחול לבן, אמר הבוקר כי גנץ הוא שיעמוד בראש המפלגה לקראת הבחירות. בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל מתח יעלון ביקורת על לפיד: "מאוד הצטערתי לשמוע את ההתבטאויות הללו, משום שהלכנו לאיחוד עם ויתור על האגו ועל כל האינטרסים האחרים. אני מצטער שזה עלה עכשיו בכלל לדיון. מבחינתי, כחול לבן תתמודד בהרכב הנוכחי כשבני גנץ הוא המוביל ולא שום סיפור אחר".

חבר הכנסת יועז הנדל, איש מפלגת תל"ם של יעלון שנכנס מטעמה לרשימת כחול לבן, הביע אתמול עמדה דומה. בראיון לכאן רשת ב' אמר הנדל: "אני לא רואה שום סיבה, שום אינטרס, שום מהלך שבו כחול לבן עושה עכשיו שינויים בגלל שנתניהו אינו מצליח – אם אכן לא יצליח – להרכיב ממשלה". הנדל הוסיף כי "גנץ הצליח בתבונה פוליטית רבה לייצר את כחול לבן, את האיחוד בין 3 מפלגות ואת הרעיון. אני חושב שהוא הציב משהו אחר בפני החברה הישראלית".

חבר הכנסת מיכאל ביטון, איש מפלגת חוסן לישראל בראשות גנץ, הבהיר אף הוא כי גנץ הוא מועמדה של כחול לבן לראשות הממשלה הן בקדנציה הנוכחית והן בקדנציה הבאה. בראיון לרדיו 103fm אמר ביטון כי "גנץ קורץ מחומרים של ראש ממשלה". ביטון חזר על דבריו החד-משמעיים גם בראיון לרדיו "גלי ישראל": "גנץ יוביל במאה אחוז את כחול לבן בבחירות הבאות, אין שום אפשרות אחרת, בדיוק כמו שהיה בבחירות האחרונות".

נוכח הביקורת בתוך כחול לבן, נאלץ היום לפיד לחזור בו מדבריו. בשיחה עם חדשות 12 הוא הבהיר כי "אם יוכרזו הלילה בחירות, גנץ יוביל שוב את כחול לבן". מוקדם יותר העלה לפיד לחשבון הטוויטר שלו תמונת סלפי משותפת עם גנץ עם הכיתוב "מתכוננים ללילה ארוך". הוא הוסיף כי "הדבר ההגון והנכון לעשות זה להטיל על בני גנץ את האפשרות להקים ממשלה. כל דבר אחר זה מעשה רמייה פוליטי ודמוקרטי חסר תקדים".

תגיות:יאיר לפידבני גנץכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה