חדשות בארץ

בדרך לעוד חקירה פלילית? "ליברמן דרש למנות את ויינשטיין כדי שיסגור את תיקיו"

בציוץ בטוויטר טען בנו של ראש הממשלה כי היועמ"ש שסגר את תיקיו הפליליים של יו"ר ישראל ביתנו, מונה לדרישתו המפורשת של ליברמן. ישראל ביתנו: "שקרים"

היועמ"ש לשעבר, יהודה ויינשטיין (צילום: דודי ועקנין, פלאש 90)היועמ"ש לשעבר, יהודה ויינשטיין (צילום: דודי ועקנין, פלאש 90)
אא

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, טען הלילה (חמישי) כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, דרש מאביו במסגרת המו"מ הקואליציוני ב-2009 למנות את יהודה ויינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי למשלה – האיש שאכן סגר את תיק חברות הקש נגד ליברמן. אם הדברים יתאמתו, זה עשוי להוביל את ליברמן לחדרי החקירות.

בשיחה עם חדשות 13, הכחיש וינשטיין את הטענה ואמר כי "דברי יאיר נתניהו הם דברי הבל. לא הכרתי את אביגדור ליברמן לפני שהתמניתי לתפקיד. לא דיברתי אתו מעולם לפני כן, לא אתו - ולא עם מקורב אליו". ויינשטיין הוסיף: "אף אחד לא פנה אליי בעניין. מי היה מעז לפנות אליי? פעם ראשונה שפגשתי אותו הייתה בתפקידי כיועץ משפטי לממשלה. הייתי חוזר על החלטת הסגירה 10 פעמים גם היום".

בעקבות הדברים,  שיגרה יו"ר מרצ, תמר זנדברג, מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרשה ממנו לפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ישראל ביתנו.. "מדובר בטענה חמורה אשר מעלה חשדות קשות כי ראש הממשלה מינה יועץ משפטי לממשלה ממניעים שאינם כשרים ועל מנת לשרת את האינטרסים האישיים של אביגדור ליברמן", כתבה זנדברג. "מתוך הדברים עולה גם חומרת הדרישה של ח״כ אביגדור ליברמן אשר הציב את הדרישה על מנת להימלט מדין ובכל ניצל את המנדט שקיבל מהציבור לרעה".

בדבריו של נתניהו הבן, שנאמרו בחשבון הטוויטר שלו, הובא קישור לכתבה בעיתון 'הארץ', בה צוטטה אביה אלף, בכירה לשעבר בפרקליטות המדינה ואשר הובילה את תיקיו הפליליים של ליברמן. אלף טענה בספרה כי לויינשטיין היו שיקולים זרים שהביאו בסופו של דבר להחלטתו לסגור את התיקים. נתניהו צירף את הכתבה תחת הכותרת "שאף אחד לא יתבלבל מה המניעים הנסתרים של ליברמן!".

מו"ל הארץ, עמוס שוקן, הגיב לדבריו באומרו כי "הבעיה היא כנראה שאביך (בנימין נתניהו) בחר ביהודה וינשטיין ליועמ"ש כדי שימרח ויסגור את התיקים של ליברמן". בתגובה, השיב לו בנו של ראש הממשלה: "אני אגלה לך סקופ. זאת הייתה הדרישה הקואליציונית הכי חשובה של ליברמן ב-2009. לא הייתה לו ברירה".

נזכיר כי על פי הדיווחים שפורסמו במהלך המשא ומתן הקואליציוני ב-2009, ליברמן דרש כי כל תיקי אכיפת החוק יהיו בידיו. כך למשל, על דניאל פרידמן, מי שהחזיק אז בתיק המשפטים, סוכם כי הוא ימשיך בתפקיד, אולם בהמשך הסיכום השתנה ויעקב נאמן נכנס למשרד המשפטים – לכאורה לדרישת ליברמן. לאחר מכן, נאמן, כשר משפטים, החליט להעלות בפני ועדת האיתור את מועמדותו של ויינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. המינוי הובא לאישור הממשלה שאכן אישרה זאת. בכנס לשכת עורכי הדין שנערכה בסמוך למינוי, התרברב נאמן בכישורי המשא ומתן שלו כשהוא אומר: "אתם יודעים מהי תורת המשחקים? אני תמכתי פומבית בסולברג כדי שכולם יעסקו בו על אף שהמועמד שלי מהתחלה היה ויינשטיין".

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר בתגובה: "ב-2009 יאיר היה תלמיד תיכון שלא היה מעורב בכלל בעניינים פוליטיים. התגובה לעמוס שוקן מתבססת על דברים שנאמרו בשיח הציבורי בשנת 2015 סביב פרסום ספרה של עו"ד אביה אלף 'תיק ליברמן'".

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "מאז 1999 ועד היום מעולם לא העלנו כל דרישה במשא ומתן הקואליציוני בנוגע לבחירת יועץ משפטי לממשלה. הטענה האחרונה בנדון היא שיא חדש בשקרים ובפרנויות מבית המדרש של לשכת רה"מ ומקורביו".

תגיות:יהודה ויינשטייןיאיר נתניהואביגדור ליברמןהיועץ המשפטי לממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה