חדשות בארץ

צפו: כך השלים צה"ל את השמדת מנהרת הטרור המרכזית של חיזבאללה

כוחות צה"ל השלימו את נטרולה ואיטומה של 'מנהרת הדגל' של ארגון הטרור הלבנוני-שיעי. בכך הושלם מבצע "מגן צפוני", ששלל מהחיזבאללה רכיב מרכזי בתוכנית ההתקפה שלו לשעת חירום

מנהרת רמיה (צילום: דובר צה"ל)מנהרת רמיה (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל השלימו היום (חמישי) את השמדת המנהרה ההתקפית של חיזבאללה, שיצאה ממרחב הכפר השיעי רמיה בדרום לבנון וחצתה לשטח ישראל, באזור שבין היישובים זרעית ושתולה. המנהרה נחשפה בחודש ינואר, במסגרת מבצע "מגן צפוני". בתום חודשים בהם בוצע חקר מודיעיני-מבצעי בתוואי המנהרה, היא נוטרלה והוצאה מכלל שימוש במקטע שמהגבול לשטח לבנון, וזאת על ידי הזרמת אלפי קוב של בטון ששונעו באמצעות מאות משאיות.

השמדת מנהרת רמיה (צילום: דובר צה"ל)

מנהרת רמיה הייתה 'מנהרת הדגל' של חיזבאללה. מבין שש המנהרות שנחשפו במהלך המבצע, זו המנהרה העמוקה ביותר – כ- 80 מטרים עומק – והארוכה ביותר. "בשטח לבנון היא נחפרה למאות מטרים, ובשטחנו לעשרות מטרים", מסר דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, עם גילוי המנהרה. "היא מאפשרת תנועה נוחה במיוחד עם גובה של שני מטרים ורוחב של מטר". בשונה מהמנהרות האחרות, מנהרה זו הכילה מסילות לשינוע פסולת וציוד, חשמל ותאורה ומדרגות מפוסלות בסלע שמאפשרות עלייה נוחה אל פני השטח הישראלי. התשתיות שהותקנו בה אפשרו שהייה ממושכת של מחבלים בתוכה, יכולת חפירה יעילה וניידות של פעילים. בעת חשיפתה, היא הייתה בשלב מתקדם ביותר וברמה גבוהה של גימור, אך החיזבאללה לא הספיק להפוך אותה למבצעית.

המעקב של צה"ל אחר הניסיון של חיזבאללה לפתח יכולות תת-קרקע נמשך במשך שנים. במהלך המבצע באו לידי ביטוי יכולות טכנולוגיות מבצעיות ומודיעיניות מתקדמות לאיתור תת-קרקע. בצה"ל מציינים כי מבצע "מגן צפוני" שלל מארגון הטרור רכיב מרכזי בתוכנית ההתקפה שלו לשעת חירום, אותו בנה במשך שנים.

'מנהרת הדגל' של חיזבאללה מבט מבפנים (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:צה"למגן צפוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה