חדשות יהדות

אייכלר על הדרישה למנוע הפרדת גברים ונשים בציבור: "כפייה סובייטית"

בעקבות התגובות נגד הכוונה לתקן את החוק באופן שיאפשר עריכת אירועים לציבור הדתי בהפרדה בין גברים ונשים, אמר חבר הכנסת ישראל אייכלר כי מדובר ב"דה-לגיטימציה לחוקי התורה"

אייכלר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אייכלר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) התייחס היום (שלישי) לפרסום, לפיו במהלך המשא ומתן הקואליציוני קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו את דרישת מפלגתו לבטל את איסור ההפרדה בין גברים ונשים באירועים המתנהלים במרחב הציבורי.

על פי הדיווח אתמול של עקיבא וייס בכאן חדשות, בטיוטת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה נקבע כי הממשלה תתקן בתוך 90 יום את החוק "באופן שניתן יהיה לאפשר מתן שירותים ציבוריים, לימודים, אירועים וכיו"ב באופן נפרד לגברים ונשים. הפרדה זו לא תהווה אפליה לפי החוק". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב כי מדובר ב"הוכחה נוספת לכך שהליכוד, בניצוחו של ראש הממשלה נתניהו, נכנע לכל דרישות החרדים במשא ומתן הקואליציוני. ביטול איסור ההפרדה בין נשים לגברים הוא צעד נוסף בדרך להפיכת מדינת ישראל למדינת הלכה. ישראל ביתנו לא תיתן לכך יד ונילחם בכל הכוח כדי למנוע זאת". בליכוד מסרו בתגובה כי "לא היה שום סיכום עם המפלגות החרדיות על ביטול ההפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים".

בנאום במליאת הכנסת תקף אייכלר בחריפות את התגובות שנשמעו נגד הכוונה לאפשר הפרדה בין נשים וגברים המעוניינים בכך: "בשבוע של קבלת התורה, אני ממש מזועזע מהדה-לגיטימציה שמנסים לעשות לחוקי התורה, עד לניסיון לאסור את שמירת גדרי הצניעות וניסיון לכפות כפייה חילונית נגד אנשים שרוצים אירועים בהפרדה בין גברים ונשים שרוצים לחיות על פי התורה".

"אני רוצה לקרוא לכל שוחרי הדמוקרטיה לשמור על חופש הדת במדינה גם של הדת היהודית", הוסיף אייכלר. "אני רואה כאן עננים שחורים של כפייה סובייטית, שבשם הדמוקרטיה מאיימים על שמירת הדת. שלא תטעו, כל הגזירות בברית המועצות נגד הדת היהודית באו בשם הדמוקרטיה והשלום. היום מנסים לאסור הפרדה וצניעות בין גברים ונשים מחוץ למשפחה, ומחר יבואו ארגוני ההגנה על תינוקות ויאסרו את מצוות ברית המילה בטענת התעללות בתינוקות – ואנחנו יודעים כמה יהודים מסרו את נפשם למול את ילדיהם במשך 70 שנה".

(באדיבות: ערוץ הכנסת)

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב הבוקר על הדיווח בנוגע להסכם שהושג בין מפלגתו לליכוד. בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב' אמר מקלב כי לא הושג מסמך חתום בנוגע להפרדה המגדרית, אך הליכוד הביע נכונות לדון בדרישה שהעלתה מפלגתו בסוגיה. הוא הסביר כי "דרישה זו באה בעקבות שורה של הוראות קיצוניות ופוגעניות מאוד – לדוגמה, בספריות בירושלים שהן מאוד שימושיות, נצרכות ופזורות בשכונות החרדיות, ויש בהן שעות קריאה נפרדות לבנים ובנות, הייתה הוראה שלא לקיים זאת ולמעשה לסגור את הספריות. אם נשים מבקשות לעשות ערב של ריקודים ושירה – הן לא יכולות לעשות את זה, מכיוון שזה אירוע בנפרד. זה דבר שלא יעלה על הדעת, ואנחנו מבינים שהמחוקק לא התכוון לכך. לכן אמרנו שנצטרך חקיקה שתתקן את הדבר הזה".

כזכור, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, פועלת בשנים האחרונות לאכוף אי-הפרדה מגדרית במרחב הציבורי, גם באירועים המיועדים לציבור הדתי בהם הדרישה להפרדה מגיעה מצדם של המשתתפים. כך, לדוגמה, בתחילת החודש שעבר הורתה זילבר לבטל הפרדה באירוע לזכר יום השואה שאורגן על ידי עיריית חולון עבור הציבור הדתי בעיר. בראיון לרדיו "קול חי", אמר חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) כי להתערבותה של זילבר אין כל סימוכין בחוק. "ישבו כמה אנשים במשרד המשפטים והחליטו מה כן ומה לא. אין לזה אחיזה במציאות. בתפילה יש עזרת גברים ועזרת נשים, ואף אחד לא יגיד 'תתפללו ביחד', אבל היא החליטה שבאירועים אחרים, על אף שהם תורניים, אסור הפרדה. אם היה שם מישהו שמבין – זה לא היה קורה. או שאנחנו אזרחים שווי זכויות או שאנחנו תושבים ללא זכויות".

תגיות:ישראל אייכלראורי מקלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה