חדשות בארץ

רעיית הנשיא הובאה למנוחות: "נחמה שלי, שבת הביתה"

נחמה ריבלין, רעייתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, הובאה למנוחת עולמים בחלקת גדולי האומה בהר הרצל. הנשיא ספד לה: "אף פעם לא רצית להיות באור הזרקורים

קברה של ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)קברה של ריבלין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהלכה לעולמה ערב יום הולדתה ה-74, הובאה הערב (רביעי) למנוחות בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל. בין מאות המשתתפים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, שרים וחברי כנסת בעבר ובהווה. במהלך ההלוויה נאמרו פרקי תהילים על ידי הרב בני לאו, תפילת 'ק-ל מלא רחמים' מפי החזן הצבאי הראשי שי אברמסון, וכן תפילת קדיש מפי הנשיא ריבלין.

הנשיא ריבלין חלף על ארונה של רעייתו כשהוא מלווה בילדיו. "אני מודה להתייחסות של כל הציבור לאישה כל כך נפלאה", הודה הנשיא למלווים. "מגיע היה לנחמה לדעת שבאתם כך. תודה על האהבה שאתם מרעיפים עלינו".

הרבנים הראשיים לישראל בטקס ההלוויה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בדברי ההספד לרעייתו אמר הנשיא: "קמתי הבוקר, את יודעת שלא הצלחתי לישון", אמר ריבלין. "הסתכלתי בתאריך המוכר כל כך. 5 ביוני. יום הולדת שמח. כן. יום הולדת עצוב".

"לפני כמה שבועות בבית החולים כבר התחלת לשאוג", סיפר. "ביקשת שאחזיר אותך הביתה. היום, נחמה, שבת הביתה. קרוב כל כך לבית שלנו. קרוב לעציצים שטיפחת. קרוב לנוף. קרוב ליער שבפיך היה מחסן התבלינים. קרוב לשבילים ולשרכים בהם אהבנו והלכנו".

"נולדת בימים שאחרי מלחמת העולם השנייה", ציין ריבלין. "הורייך, חלוצים מאוקראינה ממקימי מושב חרות, איבדו את משפחתם שואה וראו בך את תקוותם ונחמתן. נחמה, כך קראו לך".

נשיא המדינה בהספדו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לדברי ריבלין, "אף פעם לא רצית להיות באור הזרקורים אלא הבנת שכאשת נשיא המדינה יש לך תפקיד וקיבלת אותו על עצמך. ובחרת לתמוך בילדי החינוך המיוחד, לעמוד תמיד לצדן של נשים וזאת מבלי להיות פמיניסטית מופגנת, לטפח סופרים, ויהודים וערבים היו בעיניך קודם כל אנשים. ועם זאת, לא הייתה ציונית אדוקה יותר ממך. כל הארץ אהבו אותך".

"נחמה אהובתי", אמר הנשיא בסיום דבריו. "אני מתקשה להאמין שאלו דברי פרידה. אני בטוח שעוד אחפש אותך בלילות ובימים גם. מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה. וכל נהרות העולם לא ישטפוה. נוחי בשלום על משכבך".

 

אמו של תורם הריאות: "נוחי בשלום עם הילד הקסום השלי"

 

אתמול, עם היוודע דבר פטירתה, ספדו לה פוליטיקאים ומנהיגים מהעולם ששיגרו תנחומים לבית הנשיא. בין הסופדים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלניה. "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר לנשיא ריבלין ולכלל מדינת ישראל בעקבות פטירתה של הגברת נחמה ריבלין", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "ריבלין ייצגה את ארצה האהובה בחן ובשיעור קומה. נתגעגע אליה יחד עם כל אלו שהכירו אותה".

גם שרי חלבלי, אמו של יאיר ז"ל, שאחת מריאותיו הושתלה בנחמה ריבלין, ספדה לה בדמעות. "נחמה הלכה לעולמה, אישה צנועה כמו יאיר. תנוחי על משכבך בשלום ביחד עם הילד הקסום שלי, עוד חלק הלך ממך ומהלב שלי", אמרה.

"כעת אנחנו נפרדים מאישה אהובה, שרוב שנותיה בחרה לחיות רחוק מעיני הציבור", אמר הרב לאו. "רק הכניסה לבית הנשיא חשפה את היופי האצור הזה לעיני כל. אישה שאהבה מעל הכל את בני האדם. בלי לקטלג, בלי למיין, בלי להעדיף. זה בזו נביט ונתמה שנית אם ראינו נכונה. לפעמים אני, לפעמים אתה, כה זקוקים לנחמה", הוסיף.

הסופר חיים באר שחזר את הרגעים שטרם בחירתו של ריבלין לתפקיד הנשיא, "נכבשתי בקסמה של מי שתהיה בקרוב הגברת הראשונה. שאלו אותה איך היא תשתלב בתפקידה החדש, והיא השיבה: 'אתה הרי מכיר אותי, איך אני אוכל לעמוד ולשתוק ולהחריש- ולי יש הרי כל כך הרבה מה להגיד'. היא הייתה לא רק הראשונה בני שווים אלא גם צנועה וחשאית".

"היא הייתה בקרב אנשים בלבבה, אבל הייתה נבוכה ולא האמינה שבאמת אוהבים אותה. באמת שכולנו אוהבים אותך" הוסיף. "'אתה חושב כך', היא שאלה. כן, אנחנו אוהבים אותך ומאשרים זאת כאן היום".

תגיות:ראובן ריבליןנחמה ריבליןהר הרצל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה