חדשות בארץ

נתניהו מינה את ח"כ אוחנה לשר המשפטים

על רקע הסאגה במינויו של ממלא מקום לשר המשפטים והלחץ הכבד על נתניהו, ראש הממשלה מינה את אמיר אוחנה לתפקיד ממלא מקום. נתניהו: "אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט"

אוחנה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אוחנה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) על מינויו של ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים. "חבר הכנסת עו"ד אמיר אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט. הוא בעל תואר ראשון במשפטים, שהתמחה בפרקליטות מחוז מרכז", נכתב בהודעת לשכת ראש הממשלה.

"במשך כעשור עבד ח"כ אוחנה כעורך דין והופיע בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ. בכנסת הוביל שורה של חוקים וביניהם חוק יסוד הלאום", הוסיפו. לאחר כניסת מינויו לתוקף, אוחנה יכנס כחבר מן המניין בקבינט המדיני-ביטחוני.

לנוכח העובדה כי מדובר בממשלת מעבר, כפי שקבע היועמ"ש, אוחנה יכהן כשר המשפטים, ולא כממלא מקום - ומשכך, הכנסת לא צריכה לאשר את מינויו.

ההודעה על איוש משרד המשפטים מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום שיגרו בכחול לבן מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו התבקש להפקיע מנתניהו את סמכותו למנות שר במשרד המשפטים, זאת לנוכח העובדה כי ראש הממשלה מואשם ב-3 תיקים פליליים. הבקשה הגיעה לאחר שנתניהו לא עמד בהתחייבותו למנות שר משפטים בתוך כיממה – שפקעה אתמול.

במקביל, בכחול לבן דרשו ממנדלבליט להורות לראש הממשלה שלא להתערב במינוי שגרירים, כאשר הם טוענים כי מדובר במינויים פוליטיים בתקופת בחירות, זאת על  רקע הדיווח כי ימנה את גלעד  ארדן לשגריר באו"ם ואת איוב קרא לשגריר במצרים. "כאשר אין מדובר במינוי מקצועי של עובדי משרד החוץ, אלא של אנשים פוליטיים מובהקים, ובמיוחד שבמסגרת השיקולים למינויים לתפקיד יכול שהתערבבו צרכים פוליטיים פנימיים, מינויים אלו בידי ממשלת מעבר, ערב בחירות, אינה יכולה לעמוד באמות המידה הראויות למינויים בתקופת הבחירות", כתבו בכחול לבן.

"הננו סבורים כי מינוי שגרירי קבע, הן לאו"ם והן למצרים, אינם עומדים באמות המידה שנקבעו למקרים חריגים בהם ניתן לאפשר את המינוי, שכן ניתן למצוא להם פתרונות סבירים והולמים אחרים אשר לא יהא בהם כדי לפגוע באינטרסים החשובים של המדינה".

תגיות:אמיר אוחנהשר המשפטיםבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה