הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה - הבלונים הצבעוניים מעזה

מצחיק ועצוב ככל שיהיה, צה"ל מתפאר כ"כ בכוחותיו ובהישגיו, אבל, איך אומרים, עדיין לא מצליח להסתדר עם בלונים מיום ההולדת של אחמד

  • ג' סיון התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

זה לא חדש, לערבים בעזה יש הרבה דרכים חכמות איך לגרום לנו, היהודים היושבים בארץ הקודש, להדיר שינה מעינינו. לפני כמה חודשים מצאנו את עצמנו כולנו שואלים, איך, איך יכול להיות, למען השם?! צבא כ"כ חזק - ובלונים? בלונים מאיימים עלינו? מה זה - יום הולדת קטלני נוסח הטרור?! איך בלונים, שכל משמעותם ילדות ושמחה, מאיימים עלינו ושורפים שדות שלמים בארץ הקודש? ועוד לא דברנו על פגיעה בבני אדם. מה הלאה? לכו תדעו מה הם יכולים לעשות מברווז אמבטיה...

אבל ברצינות עכשיו, כן... המציאות טופחת על פנינו, נרצה או לא. עם ישראל מאוים, ולא סתם מאוים. אע"פ שיש צבא חזק למדינת ישראל, אנחנו מאוימים לא רק מטילים אלא גם מבלונים, מצחיק ועצוב ככל שיהיה. צה"ל מתפאר כ"כ בכוחותיו ובהישגיו, אבל, איך אומרים, עדיין לא מצליח להסתדר עם בלונים מיום ההולדת של אחמד.

המציאות הזאת הזויה כ"כ, לא ככה? מה ההסבר לזה? התשובה לכך פשוטה.
אין דבר כזה צבא חזק ואין דבר כזה עם חזק. יש עם כזה, שה' אלוקיו.
ההוכחה? אומות שלמות ברחבי ההיסטוריה, חזקות יותר אף מארה"ב מבחינה פיזית ושכלית, נפלו כליל ואין מהן כמעט שום זכר. איך? מישהו יכול להגיד איזה זה מסתדר בהגיון? עמים חזקים כ"כ - ונפלו? אין לזה תשובה שכלית, שהרי לכל המשכילים למיניהם התשובה ברורה - החזק הוא השורד, חוק הגונג'ל. אבל משום מה, עם ישראל החכם והקטן באומות ההיסטוריה נשאר עומד וחי, והוא לא הכי חזק בעולם מבחינה פיזית, גם אז וגם היום. היסטוריונים שלמים נהיו אנטישמים רק כי לא הסתדרה להם המציאות עם התאוריות שלהם.
חוק הגונג'ל נשבר, המציאות עולה על כל דמיון, עם ישראל חי, לא בזכות השכל המפולפל וכיפת ברזל המתוחכמת, כי אם ע"י השגחה פרטית – השגחה של ה' יתברך.

אז למה בלונים מאיימים עלינו?! להראות לנו דבר אחד – מי שסומך על צה"ל שיציל אותו, יכול להמשיך, אבל אם צה"ל לא יכול לעצור בלונים - הוא לא יכול לעצור עוד הרבה דברים שיכולים לאיים עלינו בעתיד. ככה זה – הקב"ה מראה לנו שלא כוח פיזי הוא החשוב ביותר, ולכל כוח פיזי יש הגבול שלו. הדבר החשוב ביותר, אם כך, הוא אמונה – שרק מי שמנהל את העולם יכול להציל.
לכל צבא יש מגבלות, לא החזק שורד, המאמין בה' שורד.

ובאופן אישי לכל אחד מאיתנו, אם נתבונן, מה הבלונים אומרים לנו?
יש לנו כאן מסר חשוב מה' יתברך - יצר הרע הוא מתוחכם ביותר, בואו נודה בזה, הוא עושה מלאכתו נאמנה. מדי יום ביומו הוא שולח לנו בלונים עם פרחים, מתנות עטופות בסרט. אבל המתנות האלה, והבלונים והפרחים האלו, הם בסך הכל מעטפה יפה לפיצוץ, ל"בום!" שיבוא לאחר מכן. ברגע שקבלתם אותם, ברגע שהחלטתם שזה עובר לשטח שלכם כדי ליהנות מהם - זה רק עניין של זמן עד שהשעון המתקתק בפנים יכריז על 0 שניות, ואז אנחנו נפגעים בעשן שייקח קצת זמן לסלק אותו. חייבים להתנגד לזה בתוקף. לא משנה מה, לא מקבלים מתנות יפות מיצר הרע. נקודה.

אז די לפתוח טלוויזיה. בואו נפתח ספר תהילים או לימוד טוב להצלחת כל עם ישראל, ורק ככה נצליח לנצח. נשנן לעצמנו על הלב והשכל שרק מי שמאמין וסומך על ה' בלבד מסוגל לחיות חיים יפים ונורמליים. רק ככה נוכל לחולל ניסים בתוכנו ולראות שגם אם הבלונים מיום ההולדת של אחמד מתפוצצים, לנו יש הנשק הטוב ביותר - תפילה וציפייה לנס שהקב"ה יציל מכל צרותינו.

תגיות:הידברות לנוערעזהבלונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה