חדשות בארץ

המתיחות בדרום: רקטה נורתה לעבר העוטף, צה"ל תקף ברצועה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור תת-קרקעית של החמאס בדרום הרצועה, בתגובה לשיגור רקטה לעבר עוטף עזה. הרקטה יורטה על ידי כיפת ברזל. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל הטיל סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה

תקיפה ישראלית ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבר רחים ח'טיב, פלאש 90)תקיפה ישראלית ברצועה, תמונת ארכיון (צילום: עבר רחים ח'טיב, פלאש 90)
אא

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (חמישי) תשתית טרור תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה. מדובר בתקיפה ראשונה שביצע צה"ל ברצועה מאז תום סבב הלחימה האחרון בחודש שעבר. מצה"ל נמסר כי הוא "ימשיך לפעול נגד נסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

התקיפה ברצועה באה לאחר שמוקדם יותר – אחרי חצות הלילה – נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, בסמוך לקיבוץ נירים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לשטח ישראל, וכי לוחמי כיפת ברזל יירטו את הרקטה. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי לא אותרו נפילות בתוך היישובים ולא ידוע על נזק שנגרם.

הפלסטינים המשיכו גם אתמול להצית את שדות עוטף עזה באמצעות הפרחת בלוני תבערה מהרצועה. לפחות 8 שריפות פרצו בעוטף וכילו עשרות דונמים. אלו הצטרפו ל- 7 השריפות שפרצו יום קודם, ולעשרות השריפות שחולל טרור הבלונים בחודש האחרון. הסלמה נרשמה כאשר לראשונה מאז הפסקת האש, 2 בלוני נפץ שנשאו מטענים שוגרו מהרצועה והתפוצצו מעל קיבוץ בארי, בשטח המועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ראש המועצה גדי ירקוני הביע דאגה ממגמת העלייה בטרור ההצתות והפגיעה בטבע ובחקלאות. לדבריו, "זו שנה שנייה שאנחנו שומעים שהטרור חייב להיפסק ובינתיים הוא ממשיך והופך לשגרת חיינו".

בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה, נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים כי הוחלט להטיל סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה. משמעות ההודעה היא צמצומו המוחלט של מרחב הדיג ברצועה, לאחר ששלשום הוא צומצם ל- 6 מייל ימיים.

אזור נחל עוז, אתמול (צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל)

הרמטכ"ל אביב כוכבי השתתף אתמול בטקס השנתי לזכרם של חללי חטיבת הנח"ל, שנערך באנדרטת הנח״ל בפרדס חנה. בדבריו בטקס אמר כוכבי: "אל לנו לשכוח כי עודנו נדרשים לעמוד איתן כנגד צבאות טרור מצפון ומדרום במרכז ובמזרח. עלינו להתאים את שיטת הלחימה לאתגרי העתיד ולהיערך ליצירת מענה רלוונטי ויצירתי, למול מזימות האויב ולצורך הכרעתו ביום פקודה".

כזכור, כוכבי נועד ביום שישי האחרון עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, לפגישה ראשונה מאז נכנס לתפקידו בחודש ינואר. מדובר צה"ל נמסר כי במפגש נדונו האתגרים המשותפים והמשך חיזוק שיתוף הפעולה ההדוק בין צה"ל להתיישבות. על פי דיווחים שונים שיצאו מהפגישה, כוכבי אמר במהלכה כי ההפחתה במספרי הפרחות בלוני התבערה והירידה בכמות האירועים האלימים על הגדר "אינה מקרית". לדבריו, "הצלחנו לייצר משוואה שמונעת את זה גם ברמה המבצעית וגם ברמה המדינית". כוכבי הבהיר כי "אסור שטרור הבלונים יימשך", אך הוסיף: "אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות מאשר להביא להידרדרות המצב".

תגיות:רצועת עזהעוטף עזהכיפת ברזלצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה