פיתוח האישיות

מי יעשה לי וי על רשימת המטלות שלי?

אז היא עדיין שם, הרשימה. והמטלות הרשומות מחכות לקו חוצה או לקשקוש, הן רשומות שחור על גבי לבן. אני מסתכלת על הרשימה והיא מסתכל עלי בחזרה ומתוך שלוש מאות שלושים ושלושה דברים שחשבתי שאספיק היום, הספקתי שלושה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש לי בעיה, אני אוהבת להכין רשימות של מטלות העומדות על הפרק.

להכין מרק, לאפות לחמניות מקמח מלא, להחליף מצעים בחדרי הילדים, להחזיר את הספר לבת הדודה, לקבוע תור לילד לרופא עור ולרשום את הילדה לקייטנה.

מה הבעיה, את שואלת?

בעצם זה רעיון מומלץ מאוד. זה עושה סדר בראש. כשהדברים כתובים, גם אם את שוכחת חלק מהתכנונים שלך, הדף - לא שוכח.

כשהכל רשום את יכולה במבט מלמעלה לראות מה הכי דחוף ומה פחות חשוב, אם פתאום עולה משהו נוסף אפשר להוסיף, באמת, בשמחה, הדף קולט הכל.

אחרי שאת משלימה את המשימות ובודקת מה בוצע את יכולה בקלילות לסמן V ליד המשימה. יש כמובן אפשרות לסמן אותה בכל דרך אחרת שנוחה לך, קו חוצה, קשקוש עיגול או אפילו סמיילי, כי זה באמת נחמד לראות שאפשר למחוק משהו, זה כיף לראות שהתקדמתי עם משהו, עשיתי את מה שתכננתי ורציתי.

אז איפה הבעיה? הבעיה היא כשיש רשימה ויש מטלות ויש המון דברים העומדים על הפרק, שאי אפשר לסמן אותם ב"וי", כי פשוט לא הגעתי אליהם - לא התקשרתי לגננת, ולא מיינתי את המשחקים, לא הסדרתי עניינים מול ביטוח לאומי ולא קניתי אטבי כביסה, וזה דחוף.

אז היא עדיין שם, הרשימה. והמטלות הרשומות מחכות לקו חוצה או לקשקוש, הן רשומות שחור על גבי לבן. אני מסתכלת על הרשימה והיא מסתכל עלי בחזרה ומתוך שלוש מאות שלושים ושלושה דברים שחשבתי שאספיק היום, הספקתי שלושה.

לא, ממש לא ישבתי רגל על רגל, אלא בגלל הרבה דברים שבכלל לא הגיעו לרשימה ואני הגעתי אליהם, הכרחיים יותר, כנראה.

רשימת המטלות יכולה להיות גם בתוך הראש, ולא כתובה ממש ביומן, אבל גם שם את לא תמיד יכולה לסמן "וי", ואז את יוצאת בהרגשת תסכול.

אז נגיד ש"איקסים" אדומים ממש אני לא אסמן לעצמי, אבל אולי סימן שאלה.

יש מורות שבמקום לסמן איקס על שגיאה במבחן, מסמנות סימן שאלה. כך התחושה שהתלמידה מקבלת היא לא של כישלון מוחלט. הסימון מרוכך יותר. נכון שהתשובה לא נכונה, אבל את בסך הכל בסדר, וגם אם לא מלאת תשובה נכונה (או השארת ריק), אז הנה, סימן השאלה מראה כביכול על "מה הקשר בין השאלה לתשובה...".

ברשימה שלי יש דברים שאני רוצה לעשות, יש התכנונים שאני מתכננת, וההספקים שאני רוצה לסמן ב"וי", אבל מסתבר שיש רשימה אחרת, רשימה מדויקת ומותאמת לי, שנרשמת בשמים. גם לך יש רשימה כזו שמוכנה עבורך, "קאסטם" בשבילך.

רק בערב את יכולה לדעת מה תוכנן לך ברשימה ליום שעבר עליך, רק לאחר מעשה את רואה מה הייתה התוכנית שלך להיום, וברשימה הסופית הזו בודאי יש לך הרבה הרבה "וִיאִים", ובטוח גם סמיילים!

פסי דבלינגר היא מרצה להעצמה אימהית pid38a@gmail.com     

תגיות:מטלותמשימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה