חדשות בעולם

בתגובה להפלת המל"ט: טראמפ חתם על סנקציות חדשות על איראן

ארצות הברית מטילה סנקציות חדשות, והפעם על ההנהגה בטהראן. הסנקציות עשויות להגביר את המתיחות הקשה בין וושינגטון לטהראן, כאשר בתגובה איראן מקימה רשת טרור באפריקה שתפגע בבכירים אמריקנים ושורת מטרות אסטרטגיות של הממשל

ההסלמה האמריקנית-איראנית (צילום: שאטרסטוק)ההסלמה האמריקנית-איראנית (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הערב (שני) על סנקציות חדשות על איראן – במיוחד על המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. "הסנקציות הן תגובה להפלת המל"ט", אמר טראמפ והוסיף: "המנהיג העליון האירני לא יתחמק מהסנקציות",

טראמפ הבהיר כי ממשלו עדיין מחויב למנוע מטהראן להשיג נשק גרעיני, כמו גם עצירת פעילות ומימון הטרור הבינלאומי של איראן. "ארצות הברית לא מחפשת עימות עם אירן", אמר הנשיא. "נשמח אם נוכל לסגור איתם עסקה".

מוקדם יותר היום אמר טראמפ כי על ארצות הברית לחתור לנסיגה מוחלטת ממצרי הורמוז. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב הנשיא: "סין מקבלת 91% מהנפט שלה מהמצר, יפן 62% ומדינות רבות אחרות אותו הדבר. אז למה אנחנו מגינים על נתיבי התובלה הימיים עבור מדינות אחרות (הרבה שנים) תמורת שום פיצוי. כל המדינות האלה צריכות להגן על הספינות שלהן במסלול הזה, שתמיד היה מסוכן. אנחנו אפילו לא צריכים להיות שם, ארה"ב הפכה ליצרנית האנרגיה הגדולה ביותר בעולם (בפער גדול)!".

לצד דבריו השנויים-במחלוקת, טראמפ הבהיר בסוף דבריו כי "הבקשה של ארה"ב מאיראן פשוטה מאוד – בלי נשק גרעיני ובלי עוד תמיכה בטרור!".

במקביל לדבריו של טראמפ, גורם רשמי במחלקת המדינה של ארצות הברית אמר לרויטרס כי הממשל האמריקני פועל ליצור קואליציה בינלאומית, שתיאבק בניסיונות האיראנים לנעול את נתיבי הסחר הבינלאומיים במצרי הורמוז, ותנטר את הפעילות הימית באזור. "המטרה היא להרתיע, כי האיראנים פשוט רוצים להמשיך לצאת ולעשות את מה שהם רוצים לעשות ולהגיד 'היי, לא אנחנו עשינו את זה'. אנחנו יודעים מה הם עשו", אמר הגורם.

 

התשובה של איראן: רשת טרור באפריקה

בדיווח היום של "הטלגרף" הבריטי נטען כי בעקבות הסנקציות האמריקניות החדשות, טהראן מגבירה את פעילותו של רשת טרור באפריקה, במטרה לפגוע במטרות אמריקניות באזור. לפי גורמי הביטחון, "הכול חלק מהניסיונות של טהראן להרחיב את פעילויות הטרור שלה ברחבי העולם".

לדעת גורמי מודיעין, התשתית הוקמה כבר לפני 3 שנים, עם חתימתה על הסכם הגרעין מול המעצמות ב-2015, תוך כוונה להבטיח את שימורו של הסכם זה שישמור על יציבותה הכלכלית. התשתית שנבנית באפריקה הוקמה בהנחייתו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שאחראית על פעילויות צבאיות מטעם איראן במדינות זרות. בין המטרות שצוינו, בסיסים צבאיים כמו גם שגרירויות, נציגויות ובכירים אמריקנים במדינות אפריקה.

רשת הטרור, שנחשפה לרשויות בחודש אפריל בעקבות שורת מעצרים בצ'אד, מנוהלת בידי אנשי יחידה 400 של הכוח המיוחד של טהראן, תחת פיקודו של חאמד עבדולחי, איש משמרות המהפכה שהוגדר על ידי הממשל בארצות הברית כתומך טרור.

תגיות:ההסלמה במפרץעלי חמינאידונלד טראמפסנקציותאפריקהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה