חדשות בארץ

נתניהו: לא הצעתי רוטציה לגנץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש כי הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, רוטציה במסגרת ממשלת אחדות: "עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן, ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין". נתניהו הוסיף כי בימים הקרובים ייפגש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי לבחון את יוזמתו לביטול הבחירות

נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)נתניהו וגנץ (תמונות: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש היום (רביעי) את הפרסומים לפיהם הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלת אחדות בה יכהנו שניהם ברוטציה בתפקיד ראש הממשלה.

"בשום שלב לא הוצעה רוטציה", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן, ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

בהתייחסו ליוזמה של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבטל את הבחירות, אמר נתניהו: "אני מכבד ומעריך את אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יו"ר הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים ואעשה זאת. כל השאר – ספינים".

על פי הדיווח הבוקר של זאב קם בכאן רשת ב', בכירים בליכוד העבירו הלילה לגנץ הצעה לרוטציה בראשות הממשלה עם נתניהו, במידה וייתן את הסכמתו למהלך לביטול הבחירות ולהקמת ממשלת אחדות. בתחילת השבוע פרסם קם כי הצעה דומה הועברה לבכירי כחול לבן בשעות שקדמו לפיזור הכנסת, אך גנץ סירב. יו"ר כחול לבן הגיב על הפרסום החדש במילים "שקר מוחלט".

להכחשתו של נתניהו בנוגע להצעת הרוטציה קדמה תגובה רשמית שנמסרה מהליכוד לפיה "ראש הממשלה לא הציע לגנץ רוטציה ולא יצר איתו קשר". בכירים במפלגה טענו, עם זאת, כי אכן הועברה הצעה ברוח זו לכחול לבן, במטרה למנוע את הקדמת הבחירות. בראיון לגלי צה"ל אמרה השרה גילה גמליאל כי הבינה שהוצעה לגנץ הצעה לרוטציה. חבר הכנסת מיקי זוהר אמר מצדו כי "לא הוצעה רוטציה לבני גנץ, וזה לא יותר מספין שלהם כנראה". בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב' אמר זוהר: "אנחנו כרגע לא פוסלים שום דבר בשביל למנוע את הבחירות הללו. צריך לשקול הכול, אבל האם תהיה רוטציה או לא – אני לא יודע לומר עכשיו".

 

אהוד ברק: "זוהי שעת ההכרעה"

במפלגות האופוזיציה המשיכו הבוקר לתקוף את יוזמתו של אדלשטיין, וטענו כי מדובר בספין של נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהמשבר הפוליטי שחולל הוביל במידה רבה להקדמת הבחירות, אמר כי "הדבר היחיד שמנחה את נתניהו הם סקרים, וברור שבממצאים שהוצגו לו על ידי סוקרים השבוע בלט הרצון של אזרחי מדינת ישראל שתקום ממשלה לאומית רחבה". ליברמן הוסיף כי "הכותרות של היום הן לא יותר מאשר Blame game (משחק האשמות) בין הליכוד לכחול לבן ללא שום כוונה אמיתית".

חבר הכנסת עמיר פרץ, אחד מהמתמודדים על ראשות מפלגת העבודה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נתניהו רוצה לראות אופוזיציה חלשה ומפוררת שרוצה להיכנס לממשלתו. לא ניתן. מול נתניהו יעמוד כוח גדול ומאוחד, שלא יניח לתרגילים ולקומבינות שלו לעבור. את ביבי צריך להחליף".

אחד הנפגעים מביטול הבחירות – אם היוזמה לכך תצא לפועל – יהיה ראש הממשלה אהוד ברק, המתכנן לשוב לזירה הפוליטית ולהתמודד בבחירות לכנסת. בסדרת ציוצים בטוויטר תקף ברק את האפשרות להחזיר את הגלגל הפוליטי לאחור. "ישראל ביצעה מבצעים נועזים במקומות שהשתיקה יפה להם. חילצנו חטופים, סיכלנו טרור, הבאנו מודיעין, השמדנו יעדי אויב", כתב אמש ראש הממשלה לשעבר. "מעולם לא יצאו חברי הממשלה וסייעניהם במבצע מוצהר לחיסול הדמוקרטיה ולחילוץ חשוד במעשים פליליים חמורים. בושה". הבוקר הוסיף ברק כי "זוהי שעת ההכרעה. היום כל אחת ואחד מאיתנו חייב להכריע האם הוא בעד מדינה יהודית ציונית ודמוקרטית, ברוח הכרזת העצמאות וחזון נביאי ישראל, או חלילה חבר בוועד להצלת החשוד נתניהו על חשבון הבית השלישי. נדרש תיקון. עמוק ויסודי. יחד, עלינו לבצעו".

מגיב נוסף ברוח דבריו של ברק היה סגן הרמטכ"ל לשעבר, יאיר גולן, שעל פי הדיווחים צפוי להצטרף למפלגה שברק מתכוון להקים לקראת הבחירות. "ממשלת ישראל וחברי כנסת נעדרי עמוד שדרה יצאו למבצע חילוץ להצלת ראש ממשלה החשוד במעשי שוחד והפרת אמונים", כתב גולן בטוויטר. "הבושה נעלמה. האחריות הציבורית לא קיימת והבית בסכנה".

תגיות:בני גנץאהוד ברקבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה