חדשות בארץ

איש העסקים הפלסטיני שנעצר בעקבות השתתפותו בוועידת בחריין – שוחרר ממעצר

איום אמריקני על הרשות הפלסטינית הוביל לשחרורו של סאלח אבו מיאלה, שנעצר על ידי מנגנון המודיעין הכללי ברשות הפלסטינית לאחר שחזר מהוועידה הכלכלית בבחריין לביתו בחברון

הפגנה בעזה נגד "עסקת המאה", 25 ביוני 2019 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הפגנה בעזה נגד "עסקת המאה", 25 ביוני 2019 (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

סאלח אבו מיאלה, איש העסקים הפלסטיני שנעצר על ידי הרשות הפלסטינית בעקבות השתתפותו בוועידה הכלכלית בבחריין, שוחרר אמש (שבת) ממעצרו. מקורות פלסטיניים טענו כי השחרור התאפשר לאחר איום אמריקני שהועבר לרמאללה.

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אישר הלילה כי אבו מיאלה אכן שוחרר ממעצר. "אנחנו שמחים שהרשות הפלסטינית שחררה את הפלסטיני שעצרה לאחר שנכח בסדנת 'שלום לשגשוג'", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו. "אנו מצפים להמשיך בשיחותינו עם כל מי שהשתתף בסדנה ועם כל מי שרוצה עתיד טוב יותר עבור הפלסטינים".

על אף שהרשות הפלסטינית החרימה את הוועידה הכלכלית שאורגנה בשבוע שעבר על ידי ארצות הברית ובחריין, משלחת של למעלה מ- 10 אנשי עסקים פלסטיניים יצאה למנאמה והשתתפה בוועידה. עם חזרתו של אבו מיאלה לביתו בחברון, הוא נעצר על ידי כוח של מנגנון המודיעין הכללי. אנשי המודיעין הפלסטיני צרו גם על ביתו של אשרף ראנם, איש עסקים נוסף שהשתתף בוועידה, אך הוא הצליח להימלט.

בראש המשלחת הפלסטינית למנאמה עמד אשרף ג'עברי, המתגורר בחברון בשטח שנמצא בשליטת צה"ל. בראיון ל- ynet תקף ג'עברי בחריפות את הרשות הפלסטינית על רקע מעצרו של אבו מיאלה: "מילא היה חוק שאוסר זאת, אבל אין. אין עילת מעצר בחוק הפלסטיני בגין השתתפות בוועידה, ועידה כלשהי. זו הפרה של זכויות אדם ופשע. אבו מאזן מחפש להתנגש עם האמריקנים ועם נתניהו, והוא רוצה שכל העם הפלסטיני יישר איתו קו".

טרם צאתם לבחריין, נפגשו ג'עברי וחברים נוספים במשלחת הפלסטינית עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. בתגובה למעצרו של אבו מיאלה, אמר דגן כי "הרשות הפלסטינית היא דיקטטורה מושחתת לכל דבר ועניין, ברמה הנחותה ביותר. כל מי שתומך בה, מסייע לה ומדבר עמה – כולל ממשלת ישראל, האיחוד האירופי וארגוני 'זכויות האדם' – מסייעים לבריון השכונתי ולפגיעה בחפים מפשע. אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באופן מוסרי ונכון בעת הזו, ולבטל את אישורי המעבר במחסומים של ראשי מנגנוני הרשות הפלסטינית".

"אבו מאזן הוא מחבל הפועל כמו מאפיונר קטן", הוסיף דגן. "כך הוא מתייחס לישראל, וכך הוא מתייחס לבני עמו המחפשים לשנות את הפרדיגמה ולהביא שלום אמיתי – שלום בין אנשים, תוך דאגה לציבור ולא לחבורת המושחתים בהנהגת הפת"ח. מדינת ישראל צריכה להבהיר כי במידה ומשתתפי הוועידה ייעצרו על ידי הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ושותפיו ייעצרו במקביל מיד".

תגיות:ג'ייסון גרינבלטעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה