ונשמרתם

מכורים לכרסום קוביות קרח? לא תאמינו מה זה אומר על בריאותכם

לעיסת קרח היא התנהגות כפייתית שהרפואה מכנה בשם 'פאגופאגיה' (באנגלית: Pagophagia) או במילים אחרות, תשוקה כפייתית ללעוס דברים מוזרים שאין להם שום ערך תזונתי. מה זה אומר בעצם?

אא

גם אם אתם לא לועסים כפייתיים של קוביות קרח או חומרים אחרים (ראה ערך גיר, עפר, שבבי צבע, עפרונות ועוד) - ודאי הכרתם את אותם 'עופות מוזרים' שמכורים לזה.

לעיסת קרח היא התנהגות כפייתית שהרפואה מכנה בשם 'פאגופאגיה' (באנגלית: Pagophagia) או במילים אחרות, תשוקה כפייתית ללעוס דברים מוזרים שאין להם שום ערך תזונתי. הפגופגיה יכולה להתרחש אצל ילדים ומבוגרים כאחד, ולהופיע כתופעה זמנית וחולפת אך גם כזו שיש לה סיכוי להתקבע. 

אז למה זה קורה בעצם?

מאמר שלם בנושא שמובא בבטאון הרפואי 'חדשות רפואה היום' באנגלית, טוען כי כרסום כפייתי של קוביות קרח קשור במישרין למחסור רציני ב...ברזל, תופעה שאותה היא מכנה בשם 'אנמיה הנגרמת כתוצאה מחוסר ברזל' (או Iron deficiency anemia). 

אמנם מדובר בתופעה שלא נחקרה אמפירית, אך חוקרים שונים ברחבי העולם מאמינים כי באנמיה שנגרמת כתוצאה מחוסר ברזל, הגוף נמשך לקרח כמו דבורה לצוף. התסמינים של האנמיה הם: עייפות וחוסר אנרגיה, עור חיוור, דפיקות לב מואצות, קוצר נשימה, כאבי חזה, סחרחורת, ידיים ורגליים קרות ולשון נפוחה. 

מעניין לציין כי במחקר על אנשים שחולים באנמיה מצאו החוקרים כי רבים מהם סובלים מסימפטומים של פאגופאגיה. עוד הובא במחקר כי נטילת תוספי ברזל בקרב אנשים שסבלו מהתופעה - ביטלה את התשוקה ללעיסת קרח. 

מהם החסרונות הנוספים של לעיסת קרח?

מלבד האנמיה, הקרח יכול לגרום לנזקים פנימיים רבים - כך על פי מחקר אחר שמובא במאמר זה. זיהומים, בעיות מעיים, הרעלה, חנק, חסימות מעיים, בעיות שיניים ועוד - הם רק חלק ממגוון הבעיות שיכולות להיווצר בעקבות לעיסת קרח כפייתית. 

מתי יש לחשוש ולפנות לטיפול רפואי?

כל מי שיש לו תאוות קרח מתמשכת שנמשכת יותר מחודש - טוב יעשה באם יקבע פגישה עם רופא המשפחה שלו, ואף יבצע בדיקות דם לגילוי מדדי הברזל בגוף. 

מאנגלית: שירה כהן

תגיות:אכילהקרחקוביותמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה