חדשות יהדות

הרבנים הראשיים נפגשו עם ראשי העדה האתיופית: "הוסכם על סיום המחאה האלימה"

בתום פגישה שקיימו הראשיים הראשיים לישראל עם ראשי העדה האתיופית ומנהיגיה, יצאה קריאה משותפת להרגעת הרוחות ולהפסקת המחאה האלימה: "אנו קוראים לבני העדה האתיופית לחזק את הקשר עם התורה הקדושה והחינוך הדתי"

(צילום: דוברות הרבנות הראשית)(צילום: דוברות הרבנות הראשית)
אא

הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, נפגשו היום (חמישי) עם הרב הראשי ליוצאי אתיופיה וקייס הקייסים של העדה, ועם ראשיה ומנהיגיה. מהפגישה, שהתקיימה על רקע ההפגנות האלימות בעקבות מותו של הצעיר סלומון טקה, יצאה קריאה משותפת להרגעת הרוחות. בהודעה שפורסמה על ידי הרבנות הראשית לאחר הפגישה נאמר, כי הרבנים הראשיים ומנהיגי העדה סיכמו על סיום המחאה האלימה.

במהלך הפגישה, אמרו הרבנים הראשיים כי אסור להתעלם מהאפליה הקיימת כלפי העדה האתיופית. הם פנו בקריאה למשטרת ישראל לשמור על האיפוק כלפי בני העדה ולאפשר להם לקיים את מחאתם. הרבנים ציינו כי במסגרת תפקידיהם ברבנות הראשית הם פועלים כל העת לפתור את הסוגיות עמן מתמודדים יוצאי העדה האתיופית, וזאת מתוך הידברות והבנה הדדית.

הרבנים הבטיחו לבני העדה כי יפנו לכלל גורמי האכיפה על מנת שינהגו באיפוק ובסובלנות כלפי העדה בקיום המחאות, ובמטרה לפעול להקלות כלפי המפגינים אשר השתתפו עד כה בהפגנות. זאת במקביל להבטחה של מנהיגי העדה לפעול להרגעת הרוחות, וככל שתתקיים מחאה – הרי שהיא תעשה במסגרת החוק ושמירה על הסדר.

"אנחנו קוראים לבני העדה האתיופית לקיים את המחאה בדרכי שלום וקוראים למשטרה לנהוג באיפוק כלפי בני העדה, הכואבים את כאבם על האפליה הקיימת כלפי העדה", אמר הרב הראשי, הראשון לציון הרב יוסף. "הרבנים הראשיים והרבנות הראשית עושים הכל בכדי לעזור ולפתור את הבעיות והאפליה כלפי העדה האתיופית. אנו קוראים לבני העדה האתיופית לחזק את הקשר עם התורה הקדושה והחינוך הדתי. זה מה שיעשה שיהיה הכל ברוח טובה".

הרב הראשי, הרב דוד לאו, אמר: "אני מבין את התחושות הקשות של בני העדה בעקבות תחושות האפליה אשר התגברו עם מותו הטרגי של סלומון טקה ז"ל. לצערנו, ישנם צעירים שלוקחים את הכאב למקומות של אלימות נגד אזרחים וכוחות הביטחון. דבר זה הוא פסול. אנשים אחים אנחנו, והדרך הנכונה לפתור את הבעיות היא בהידברות הדדית תוך מתן כבוד לאחר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב על הסיכום שהושג בין הרבנים הראשיים למנהיגי העדה האתיופית על סיום המחאה האלימה: "גאה במנהיגותם של רבנינו הראשיים והקייסים הנוהגים בדרכו של אהרון הכהן. אוהבי שלום, רודפי שלום ומקרבים בין ישראל לאביהם שבשמיים, וגם בין איש אל אחיו".

(וידיאו ותמונות: דוברות הרבנות הראשית)

תגיות:הרב דוד לאוהרב יצחק יוסףיוצאי אתיופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה