חדשות בארץ

מתאם השבויים לשעבר: "הנעדרים בעזה לא יוחזרו בהסדרה עם חמאס"

במהלך כנס לזכרו של סגן הדר גולדין הי"ד, טען המתאם לשעבר לשבויים ונעדרים, ליאור לוטן, כי אין תרחיש שחמאס ישיב את הנעדרים והגופות של ישראל במסגרת הסדרה, כי אם בהסכם נפרד שיכלול שחרור מחבלים והחזרת גופות של החמאס

כרזה להחזרת גופות הנעדרים בעזה (צילום: אבי דישי, פלאש 90)כרזה להחזרת גופות הנעדרים בעזה (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

המתאם לענייני שבויים ונעדרים במשרד ראש הממשלה לשעבר, ליאור לוטן, אמר אתמול (שני) כי אין סבירות שאזרחי ישראל וגופות חללי צה"ל המוחזקים בעזה, יוחזרו במסגרת הסדרה של ישראל מול החמאס. "האמירה שנחזיר את חיילינו כשתהיה הסדרה מול חמאס היא הטעיה. זה לעולם לא יקרה", קבע. לוטן אמר את הדברים באירוע לזכרו של הנעדר, סגן הדר גולדין הי''ד, שהתקיים בגבעת שמואל.

בכנס השתתפו הוריו של הדר - לאה ושמחה גולדין, סא"ל במיל' צביקה הר נבו ששירת כנווט חיל האוויר בעת מבצע אנטבה, עמוס גורן - לוחם סיירת מטכ"ל במבצע, ושי גרוס מחטופי אנטבה שהיה ילד בן 6 בזמן המבצע.

עם הבהרתו כי הנעדרים לא יושבו במסגרת הסדרה כוללת עם ארגון הטרור, לוטן הוסיף כי הדרך היחידה להשיבם הוא באמצעות השגת הסכם. "מצופה מההנהגה שאם אין לה יכולת להפעיל כוח צבאי כדי להשיב את חיילינו, אז שהיא תפעל להשיבם במסגרת הסכם", אמר. "אני לא מדבר על הסכם גרוע כמו בשחרור שליט, אלא הסכם מתוך עמדת כוח. כדי להגיע לנקודה הזו - הזמן זה לא משהו שפועל לטובתנו".

בהקשר זה יש לציין כי דבריו של המתאם לשעבר מטעם ראש הממשלה תואמים את עמדת מערכת הביטחון הישראלית. בריאיון שהעניק בכיר במערכת הביטחון ל"הארץ", אמר הבכיר כי "סוגיית החללים והשבויים היא נושא שלעולם לא יגיע בהסדרה ובתמורה לסיוע הומניטרי". בדומה לדבריו של לוטן, גם הבכיר חזר על הטענה כי רק באמצעות עסקה נפרדת, שבה ישראל תחזיר גופות מחבלים שנמצאות בידיה בנוסף לשחרור אסירים, יוחזרו גופות ונעדרים ישראלים.

"חמאס לא ישבור את המשוואה הזו", הסביר הבכיר, "זה מה שמביא את אנשיו לצאת לבצע פיגועים - הם יודעים שמה שיחזיר אותם זה עסקה וזה חשוב לחמאס ולציבור הפלסטיני". לדבריו, "זה נושא שהוא טאבו בקרב הפלסטינים. אפשר להחליט אם רוצים עסקה או לא, אבל לא ניתן יהיה להשיב את החללים והשבויים עבור מתקן להתפלת מים".

במהלך הכנס אתמול, תקף אביו של הדר, פרופ' שמחה גולדין, את מדיניות הממשלה ואמר: "לפני חמש שנים לקחנו על עצמנו משימה לא פשוטה להשיב את ערכי צה״ל של ערבות הדדית ללב הקונצנזוס הישראלי. מי שרואה מה היה באנטבה יכול להבין היטב שמי שלא מחזיר היום את המתים משדה הקרב הוא בסופו של דבר לא יחזיר משם את הפצועים והחיים במלחמה הבאה".

בדבריו, הציב גולדין את דרישתם האולטימטיבית מממשלת ישראל לפיה יש לקיים הסכם חילופי השבויים, לדבריו "הטוב ביותר מאז סיום מלחמת יום כיפור".

תגיות:אורון שאולהדר גולדיןליאור לוטןנעדריםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה