מעניין

ההודי שהתחפש לשחור כדי להתקבל לבית ספר לרפואה

מה עושה סטודנט אמריקאי ממוצא הודי שציוניו אינם גבוהים מספיק כדי להתקבל לבית ספר לרפואה? מתחזה לסטודנט ממוצא אפריקאי-אמריקאי

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ויג'אי צ'וקלינגם היה סטודנט בינוני בקולג' אמריקאי. הוא רצה להתקבל לבית ספר לרפואה, אבל ידע שעם ממוצע ציונים של 3.1 (מקביל בערך ל-80 במושגים ישראלים) הסיכוי שלו להתקבל ללימודי המשך ברפואה נמוך מאד.

נמוך מאד, כלומר, עבור אמריקאי ממוצא הודי. נתונים המתפרסמים בשנים האחרונות בארצות הברית מראים כי בעוד נרשמים אמריקאים ממוצא אירופאי או הודי נדחים בהמונים מאוניברסיטאות אם ציוניהם אינם גבוהים מספיק, נרשמים ממוצא אפריקאי-אמריקאי או היספאני מתקבלים גם כשציוניהם נמוכים בגלל מדיניות 'אפלייה מתקנת'. ויג'אי החליט, לפיכך, להפוך לאפריקאי-אמריקאי. הוא גילח את שיער ראשו החלק, קיצץ את ריסיו הארוכים, הצטרף לאגודת הסטודנטים השחורים, והתחיל להשתמש בשם השני שלו – ג'וג'ו. בכל טפסי הרישום ששלח לאוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית ציין את גזעו כ'שחור'.

המטמורפוזה הצליחה מעל ומעבר לציפיות. צ'וקלינגם, שבשל ציונייו לא היה אמור לקבל אפילו זימון לריאיון לרוב בתי הספר לרפואה, זומן לראיונות במגוון אוניברסיטאות יוקרתיות, כולל הרווארד וקולומביה. בסופו של דבר הוא גם התקבל לאחת מהן – על תקן של סטודנט שחור, כמובן.

לא הכל היה וורוד עם זאת: צ'וקלינגם מספר שבזמן בו הציג את עצמו כשחור הוא גם הוטרד רבות על ידי שוטרים ומוכרים בחנויות נטו להאשים אותו בניסיונות גניבה.

היום ויג'אי צ'וקליניגהאם איננו רופא ('למזלכם', הוא אומר) הוא עזב את לימודי הרפואה לטובת בית הספר לעסקים של UCLA, אחד המוסדות האקדמיים האחרונים באמריקה המקבלים סטודנטים על בסיס כישורים ולא לפי הגזע שלהם. בימים אלה הוא עובד על כתיבת ספר אוטוביוגרפי 'כמעט שחור' המתעד את חוויותיו כסטודנט הודי-אמריקאי המתחזה לאפריקאי-אמריקאי. "אני כותב את הספר כדי להפגין התנגדות למדיניות 'אפליה מתקנת' הרווחת במערכת ההשכלה האמריקאית", הוא מצהיר.

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה