חדשות בארץ

צה"ל: הירי לעבר פעיל החמאס - טעות בזיהוי. חמאס: "לא יעבור ללא מענה"

לאחר שבחמאס איימו כי ישראל תישא בהשלכות על ההרג של פעיל הזרוע הצבאית, בצה"ל הודו כי הירי בוצע בשל אי הבנה, וכי הפעיל היה חבר ביחידה לשמירה על ההבנות עם ישראל. הפעיל נהרג במהלך מרדף אחר שני צעירים שהתקרבו לגדר וניסו לערער את היציבות

פעילי חמאס בהפגנה בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)פעילי חמאס בהפגנה בעזה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

בצה"ל הודיעו היום (חמישי) כי הירי שהביא להריגתו של איש החמאס בוצע בשל טעות בזיהוי, וכי הפעיל היה חבר בכוח הריסון לשמירת ההבנות של ישראל מול החמאס. לפי דובר צה"ל, הצעיר נורה ונהרג בעת שרדף אחר שני צעירים שהתקרבו לגדר וניסו לחולל מהומות. במקביל, מוקדם יותר איימו בחמאס בהסלמה של האזור בעקבות מות הפעיל. "הרג הפעיל לא יעבור ללא מענה והאויב יישא בהשלכות", מסרו בזרוע הצבאית של חמאס.

חבר בלשכה המדינית של החזית הדמוקרטית, טלאל אבו-זרייפה, שמשמש כחבר בוועד צעדות השיבה, הוסיף: "איננו יכולים לעמוד בחיבוק ידיים מול הפשעים שמבצעת ישראל, במיוחד לאור ההרוג הבוקר". הבכיר הוסיף כי בשעה זו מתכנס החמ"ל המשותף של הפלגים על מנת לדון ב"תגובה לפשעים של הכיבוש".

מוקדם יותר היום כוח צה"ל ששהה בסמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה, מול קיבוץ ארז, פתח באש לעבר קבוצת פלסטינים שהתקרבה לגדר. צה"ל טען אז כי הירי בוצע לאחר שהשניים זוהו כחמושים, והאש נפתחה לצורך הרתעתי בלבד. בחמאס מיהרו להגיב כי הצעיר הוא חבר בגדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, ומשכך טענו, כי "ישראל ירתה במכוון באחד מהפעילים שלנו במהלך מילוי תפקידו". בעקבות הירי, במשרד הבריאות הפלסטיני דיווחו כי הצעיר, בן 28, נפגע אנושות ולאחר מכן נקבע מותו. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA, ההרוג הוא מחמוד אחמד סאברי אל-אדהם מג'באליה שברצועת עזה. "האיש הצעיר נפצע מכדורים חיים לאחר שצבא הכיבוש, שהיה ממוקם מאחורי מחסה סמוך לגבול, פתח באש אוטומטית לעבר אזרחים סמוך לבית חאנון", נאמר.

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיחות הביטחונית בדרום, ואמר כי ישראל מעדיפה להגיע לרגיעה, כאשר במקביל נערכת למבצע צבאי רחב ברצועת עזה. "אני מעדיף שתהיה רגיעה, לא משום שיש לנו אשליה שאפשר להגיע להסכם מדיני עם החבורה הזאת שרוצה למחוק את מדינת ישראל מעל פני האדמה. אבל אנחנו נערכים בכלל לצד ההתקפי ולמערכה לא רק רחבה, אלא גם מפתיעה" אמר במהלך הישיבה בעיריית אשקלון. "אני לא אהסס לעשות את מה שצריך, ושיקולי בחירות לא מנחים אותי".

"אני שוקל את זה בקור רוח, אבל אני רוצה בסוף תוצאה שהעיר הזאת והיישובים בדרום ימשיכו להתפתח ולשגשג ושתהיה תחושה ומציאות של ביטחון", אמר, "אני לא יכול לפרט, הבנתם אותי, כן? לא יכול לפרט".

תגיות:עזהחמאסצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה