חדשות בארץ

עריק ראשון מישראל ביתנו: יו"ר הסיעה לשעבר יסייע לקמפיין הליכוד

רוברט אילטוב, לשעבר יו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת, יצטרף לשורות קמפיין הליכוד וישמש כיועץ עבור המגזר הרוסי. בישראל ביתנו הגיבו כי מדובר בעדות ל"לחץ במטה הבחירות של הליכוד"

אילטוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אילטוב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בליכוד ממשיכים במאמצים לפגוע בכוחו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, במגזר הרוסי. עקיבא נוביק דיווח היום (ראשון) בחדשות 13 כי חבר הכנסת לשעבר, רוברט אילטוב, ששימש כיו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת ה- 20, ערק לליכוד. אילטוב כיהן כחבר כנסת מטעם ישראל ביתנו החל משנת 2006, אך לא נכלל ברשימת מועמדיו של ליברמן בבחירות לכנסת ה- 21. הוא יכהן כעת כיועץ לקמפיין הליכוד עבור קהל היעד של יוצאי חבר העמים.

בשבוע שעבר התפרסם כי בליכוד ניסו להשיג את תמיכתם של אילטוב ושל השרה לשעבר סופה לנדבר, שהודחה אף היא לפני הבחירות הקודמות מרשימת ישראל ביתנו. הכתב הפרלמנטרי יניר קוזין דיווח אחרי הצהריים כי במעון ראש הממשלה בירושלים יתכנסו מחר אנשי "המטה הרוסי" בליכוד לישיבה, על מנת לעצב את אסטרטגיית הקמפיין מול ליברמן. אילטוב צפוי להשתתף בישיבה.

כזכור, במסגרת המגמה לחזק מעמדו של הליכוד בקרב מגזר העולים יוצאי חבר העמים ולפגוע במאגר האלקטורלי של ישראל ביתנו, מינה ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש שעבר את עורך הדין אריאל בולשטיין ליועצו המיוחד לענייני יוצאי מדינות ברית המועצות לשעבר. "העלייה ממדינות אלה תרמה רבות להצלחת ישראל בעשורים אחרונים", אמר נתניהו לאחר שהודיע על המינוי, "אך ישנן סוגיות רבות שדורשות טיפול מיוחד. ביחד נצליח לקדם פתרונות של פנסיות, דיור ציבורי ונושאים חשובים אחרים". בולשטיין התפרסם כמי שכתב מאמרי דעה בעיתון "ישראל היום", בהם נהג לתקוף את ליברמן.

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "מחר בשעה 15:00 צפוי נתניהו לפתוח 'יריד תעסוקה' ברחוב בלפור, לשם הוזמנו פליטי מפלגת "ישראל ביתנו". זה שלראש הממשלה, לשר הביטחון ולשר הבריאות יש זמן בין איומי איראן, חמאס וחיזבאללה, להקדיש מזמנו גם ל'איומי' ישראל ביתנו, מצביע על לחץ במטה הבחירות של הליכוד. נתניהו מחזר אחרי אנשי 'ישראל ביתנו' בהווה ובעבר רק מתוך ידיעה ברורה שישראל ביתנו היא הגורם היחיד הנהנה מאמון ומתמיכה רחבה ב'רחוב הרוסי'. בסך הכל אנו עדים כאן לעוד ניסיון פתטי של נתניהו להקים מדינת הלכה, הפעם בתמיכת יוצאי ברית המועצות".

 

"ממשלת הלכה מעבר לפינה"?

ובתוך כך, במסגרת מסע הבחירות שלו, תקף ליברמן הבוקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו – כהרגלו בשבועות האחרונים – כי הוא "רוצה ופועל להקים ממשלת הלכה". בפוסט שהעלה לרשת התייחס ליברמן להתבטאויות שונות שנשמעו לאחרונה מצד מנהיגים חרדים וחרדים-לאומים, והדגיש בסוף דבריו כי "מי שרוצה ממשלת הלכה – שיצביע ליכוד או כחול לבן. מי שרוצה ממשלה לאומית רחבה שיצביע ישראל ביתנו". הוא צירף לפוסט תמונה, בה נראה נתניהו בשבע ברכות שערך חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) לנכדו לפני כשנתיים. לתמונה הוא הוסיף באדום בוהק את הכיתוב "ממשלת הלכה מעבר לפינה".

אלא שכתב "ישראל היום", יהודה שלזינגר, מיהר להזכיר כי מספר שעות קודם להגעתו של נתניהו לאירוע המדובר, השתתף בו ליברמן עצמו. כזכור, בחודש שעבר דיווח שלזינגר כי התגובה של המפלגות החרדיות למסע התעמולה האנטי-חרדי של ליברמן עומדת להיות יצירתית: במקום מתקפה חזיתית – חיבוק חם, שיחשוף את שיתופי הפעולה הרבים שרקם ליברמן עם החרדים לאורך הקריירה הפוליטית שלו. "חיבוק דוב" זה נועד מחד למנוע את ההיגררות לעימותים בסוגיות דתיות – מגרש שלליברמן נוח מאוד 'לשחק' בו מבחינה אלקטורלית – ומאידך להוכיח לציבור כי החזות החדשה שהוא מנסה לשוות לעצמו כ'מגן' הציבור החילוני אין בה ממש.

נתניהו בשבע הברכות... (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)נתניהו בשבע הברכות... (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

וגם ליברמן... (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)וגם ליברמן... (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןיעקב ליצמןישראל ביתנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה