חדשות בעולם

תעלומה: להיכן נעלמה מכלית הנפט של איחוד האמירויות?

רשת CNN דיווחה, כי במודיעין האמריקני מתחזקת הסברה שכוחות של משמרות המהפכה האיראניים אילצו מכלית נפט של איחוד האמירויות לסטות ממסלולה והובילו אותה לאיראן. באיחוד האמירויות ובאיראן לא הגיבו לדיווח

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ההסלמה במפרץ הפרסי: מכלית נפט השייכת לאיחוד האמירויות הערביות נעלמה בסוף השבוע האחרון, ומקורות מודיעין אמריקניים טוענים כי משמרות המהפכה האיראניים השתלטו עליה, לקחו את אנשי צוותה בשבי והובילו אותה לאי קשם הנמצא בריבונות איראן. כך דיווחה הלילה רשת CNN.

על פי הדיווח, מכלית הנפט האמירותית MT RIAH – ששטה תחת דגל פנמה – חצתה בשבת בלילה את מצרי הורמוז, ומאז נותק עמה הקשר. תמונת המצב עדיין אינה ברורה לחלוטין, אך במודיעין האמריקני מתחזקת הסברה כי המכלית אולצה להיכנס למים הטריטוריאליים של איראן. מידע שהגיע מאיחוד האמירויות טוען כי תקלה טכנית אילצה את המכלית לסטות ממסלולה, והיא נגררה לאי קשם. באיחוד האמירויות ובאיראן לא התקבלו עד כה תגובות רשמיות לדיווח. לדברי המקורות האמריקניים, העובדה שהקשר בין צוות המכלית אבד מגבירה את החשד להשתלטות עוינת.

בשבוע שעבר דווח כי סירות חמושות של משמרות המהפכה האיראניים ניסו להשתלט על מכלית הנפט הבריטית "בריטיש הריטג'", שעשתה את דרכה מהמפרץ הפרסי לעבר מצרי הורמוז. משרד ההגנה הבריטי מסר, כי פריגטת הצי הבריטי "מונטרוז", שליוותה את המכלית, הרחיקה את כלי השיט האיראניים. למרות ההכחשות של טהראן, במערב העריכו כי מדובר בפעולת תגובה לתפיסתה של מכלית הנפט האיראנית "גרייס 1" על ידי כוח מיוחד של הצי הבריטי, שבוע קודם לכן מול חופי גיברלטר.

כזכור, בחודש שעבר יירטו משמרות המהפכה האיראניים מל"ט אמריקני, שלטענתם חדר לשטחה האווירי של איראן. האמריקנים טענו כי היירוט בוצע במרחב האווירי הבינלאומי שמעל מיצרי הורמוז. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה לתקוף בתגובה יעדים צבאיים באיראן, אבל ביטל את התקיפה ברגע האחרון. בשבועות שקדמו לתקרית הפלת המל"ט הותקפו מספר מכליות נפט במפרץ הפרסי ובמפרץ עומאן. התקיפות יוחסו לאיראן, שהכחישה זאת בתוקף. בנאום שנשא בתחילת החודש בכנס הרצליה, אמר ראש המוסד יוסי כהן כי למתקפות יד מכוונת אחת: "אני אומר בוודאות כי איראן עומדת מאחורי התקפות אלה. הן אושרו על ידי ההנהגה האיראנית והוצאו לפועל, רובן לפחות, על ידי משמרות המהפכה ושלוחותיהן. באמצעות הפיגועים מנסה איראן לומר לעולם כי אינה חוששת מהסלמה, וכי אם הסנקציות כנגדה לא יוסרו או יוקלו – היא תגרום נזק כבד למשק הנפט העולמי. זו מערכה איראנית פרועה וחסרת אחריות, העלולה להצית אש באזור".

תגיות:איראןאיחוד האמירויותמכלית נפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה