חדשות בארץ

צפו: מבצע אכיפה נגד גניבות המים בדרום הר חברון

32 פלסטינים נעצרו במהלך מבצע נרחב בחברון, בחשד לגניבת מים בהיקף של 4 מיליון מטרים מעוקבים ובשווי של כ- 15 מיליון שקלים. במהלך הפעילות הוחרמו 18 מכליות מים, 3 משאבות מים, מכשירי קידוח וקווי צנרת בלתי חוקיים, וכן נתפסו 8 בריכות מים לא חוקיות

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

במבצע אכיפה נרחב שנערך שלשום בלילה (בין ראשון לשני) בחברון, נעצרו 32 פלסטינים החשודים בגניבת מים ובפגיעה בתשתיות מדינה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

בפעילות השתתפו כוחות של צה"ל, משמר הגבול, המנהל האזרחי וחברת מקורות. במשטרת ישראל התנהלה חקירה סמויה, בשיתוף לוחמי מג"ב ויחידת הפיקוח של המנהל האזרחי, חברת מקורות וכוחות צה"ל בחטמ"ר חברון, בחשד לגניבת מים באומדן של מיליוני מטרים מעוקבים באזור חברון. החקירה העלתה כי החשודים נהגו להתחבר באופן פיראטי לצינורות של חברת מקורות המזרימים מים ליישובים היהודיים בדרום הר חברון. את המים הגנובים הם שאבו לבריכות באמצעות מערכות השקיה, וזאת לצורך השקיית מטעים ושדות ומכירתם למפעלים ולתושבי האזור. על פי ההערכות, מדי שבוע נגנבים מקווי מקורות באזור למעלה מ- 500 קוב מים.

עוד עלה מהחקירה, כי כנופיית גנבי המים פעלה במשך למעלה משנה. הגניבה הסתכמה בכ- 4 מיליון מטרים מעוקבים של מים בשווי של כ- 15 מיליון שקלים. החשודים בגניבה פגעו באיכות המים ובאספקתם הרציפה לתושבים. הם פעלו בשתי חוליות מרכזיות שנוהלו באופן היררכי, כשלכל חבר בחוליה היה תפקיד מוגדר. אחת החוליות עסקה בחיבור לתשתיות, שאיבת המים ואגירתם בבריכה, בעוד החוליה השנייה עסקה במכירת המים ואספקתם באמצעות משאיות.

עם צאתו של המבצע הלילי לדרך, הפכה החקירה הסמויה שנוהלה בשבועות האחרונים לגלויה. הכוחות פשטו על מתחמים, בתים ומתחמי עסקים שבבעלות החשודים. בנוסף לביצוע המעצרים, במהלך הפעילות הוחרמו 18 משאיות עם מכליות מים, 3 משאבות מים, מכשירי קידוח וקווי צנרת בלתי חוקיים, וכן נתפסו 8 בריכות מים לא חוקיות.

גניבות המים גרמו בחודשי הקיץ למאות תושבים בהר חברון להישאר ללא מים בברזים, והחקלאים באזור נאלצו לא אחת להימנע מהשקיה. בנוסף לגניבות המים, ובעקבות ניתוקים של חיבורים פיראטיים, בוצעה לפני כשבוע חבלה מכוונת בצינור היחיד של מקורות המוביל מים לאלפי יישובים באזור.

בעקבות הפסקות המים נאלצה רשות המים הלאומית לשלוח בקיץ האחרון לאזור הר חברון כ- 10 מכליות מים גדולות שעלותן יקרה, על מנת למנוע משבר מים חריף שאיים על אלפי תושבים. בשבועות האחרונים הוציאה המועצה האזורית הודעות לתושבים, בהן ביקשה להימנע משימוש במים להשקיית גינות, מילוי בריכות וכביסה, כדי שיהיו להם מים לשתייה. תופעה זו חוזרת על עצמה מדי שנה בחודשי הקיץ.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, בירך על מבצע האכיפה ואמר: "מדובר בטרור מים של ממש. לערבים לא חסר מים, אך כחלק מהשתלטות על שטחי C הם נדרשים למים עבור חקלאות ומגורים חדשים ומרוחקים. זהו חטא על פשע, ולא ייתכן מצב שבו אזרחי ישראל, המשלמים למדינה מסים כשורה, ממשיכים לסבול בעוד הגנבים ממשיכים ליהנות מאספקה תקינה של מים באין מפריע. המבצע הלילה, יחד עם פעולות מתמשכות למימוש סמכות הריבון, הם כיוון חיובי".

מפקד מרחב חברון, ניצב משנה דודי חיון, אמר: "יצאנו למבצע רחב היקף, שבו נטלו חלק גורמים רבים, במטרה להשיב ולהעניק לתושבי האזור אספקת מים תקינה ולמנוע פגיעה במרקם חייהם ופגיעה בתשתיות המדינה. פעלנו ונמשיך בפעילות נחושה ועקבית, לצד יתר גורמי האכיפה, לתפיסת חוליות עבריינים ולהבאתם לדין במלוא החומרה".

(קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

תגיות:מיםמשטרת ישראלחברוןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה