חדשות בארץ

מחשש להתקפת חיזבאללה: פיקוד העורף ימגן כ-20 אתרי תשתית לאומיים

לאחר דוח חריף של המבקר שהאשים את רשות החשמל ומשרד האנרגיה כי אין בידיהם תכנית המספקת מענה לאיומים העדכניים על מתקנים רגישים, ובשל הערכות מודיעיניות המתריעות על תקיפה אפשרית של חיזבאללה על אתרי תשתיות, החליטו בפיקוד העורף להציב מיגון מתקדם על שורה של אתרים אסטרטגיים שפגיעה בהם עשויה לשתק את ישראל

נסראללה בראיון ב"אל-מיאדין" נסראללה בראיון ב"אל-מיאדין"
אא

בשל חשש מפני התקפה של חיזבאללה, פיקוד העורף ימגן כ-20 מתקני תשתית לאומיים, בהם חברת החשמל וחברת נתיבי הגז לישראל – כך דווח היום (שלישי) ב'הארץ'. על פי הדיווח, המסתמך על הערכות מודיעיניות, כחלק מניסיונו להציג הישג תודעתי, ינסה חיזבאללה לפגוע באתרים הרגישים במטרה להחליש את יכולת הלחימה הישראלית כחלק מסבב לחימה שינהל הארגון. תכנית המיגון כוללת בנייה של קירות מבטון מזוין, חיזוק התקרות, והתקנת דלתות עמידות להדף. בנוסף, יותקנו שלל אמצעים שימנעו פגיעה של רסיסים. צפוי כי חלק מהתשתיות החיוניות ייטמנו בקרקע.

הדיווח בא על רקע ריאיון שהעניק בסוף השבוע מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לרשת הטלוויזיה אל-מנאר, במהלכו הציג את בנק המטרות שכלל שורה של אתרים אסטרטגיים בישראל שארגונו, לטענתו, מסוגל לפגוע בהם. "חיזבאללה יכול לגרום לנזק עצום", אמר נסראללה כשהוא מחווה על מפת ישראל. "אזור החוף הישראלי באורך 70 ק"מ, בין נתניה לאשדוד, הוא האזור האסטרטגי ביותר. האזור הזה כולל אתרים כמו נמל התעופה, מחסני נשק, נמלי תל אביב ואשדוד ועוד". בריאיון, שהעניק לרגל ציון השנה ה-13 למלחמת לבנון השנייה, טען מזכ"ל חיזבאללה כי מאז הספיק ארגונו לשפר את יכולותיו. "יש לנו נשק התקפי מפותח יותר הן באיכות והן בכמות. יש לנו טילים מדויקים ומל"טים", אמר.

לפי פרסום של מכון מחקר בריטי, הארגון הלבנוני מחזיק בארסנל טילים מדויקים שנע בין 20 ל-200 יחידות. אף  על פי כן, מערך הטילים של חיזבאללה עדיין לא מאפשר לו לפגוע במדויק במספר כה רב של מתקנים לאומיים, אך בסיוע איראני עמל הארגון לשפר את התחום, כאשר גם אלה נתקלים במאמצי טרפוד ישראלים. על פי הפרסומים, רבות מהתקיפות שמבצע חיל האוויר של צה"ל, כך לפי פרסומים זרים, בסוריה, נועדו בראש ובראשונה להביא לפגיעה במערך הטילים המדויקים של חיזבאללה.

עם זאת, במערכת הביטחון גורסים כי פרויקט הטילים של הארגון עדיין מהווה איום אסטרטגי על תשתיות אסטרטגיות של ישראל, זאת לאור הערכות המצביעות על כך שהארגון מחזיק כבר כיום מספר מצומצם של טילים מדויקים. למרות שהאיום בא גם מארגוני הטרור ברצועה, מערכת הביטחון סבורה כי האיום הלבנוני משמעותי יותר והרסני ביותר עם מלאי הטילים החדשניים יותר.

בעקבות הערכות מודיעיניות אלה, ולנוכח דו"ח המבקר החמור שפורסם כבר ב-2016 ואשר הצביע על שורת כשלים במיגון המתקנים הרגישים, החליטו בפיקוד העורף להציב מיגון בכל האתרים הלאומיים. לפי המבקר, פגיעה באתרים אלה עשויה להוביל לשיתוק לאומי בזמן חירום לאורך זמן. המבקר הטיח כי למשרד האנרגיה ולרשות החשמל אין תכנית הנותנת "מענה לאיומים העדכניים של פגיעות ירי בעורף ולאסונות טבע בשל מזג אוויר חריג, ובין השאר גם לאיומים על מקטעי רשת החשמל". המבקר הוסיף והתריע כי "בשל קצב התרחשות אירועי החירום בישראל מן הראוי שהדבר ייעשה ללא דיחוי".

תגיות:פיקוד העורףחברת החשמלחיזבאללהמשרד האנרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה