חדשות בעולם

הסלמה חמורה במפרץ: איראן הודיעה כי השתלטה על מכלית זרה

לאחר ניסיון כושל של טהראן להשתלט על מכלית בריטית, משמרות המהפכה מודיעים כי השתלטו על "ספינה זרה" שעצרה במפרץ הפרסי ועליה 12 אנשי צוות. לא ברור האם מדובר באותה מכלית של איחוד האמירויות שאיראן הודתה אתמול כי אכן גררה אותה לשטחה, אם כי בעקבות שידור אותות המצוקה של אנשי הצוות עליה

מכלית נפט במפרץ הפרסי (צילום: שאטרסטוק)מכלית נפט במפרץ הפרסי (צילום: שאטרסטוק)
אא

משמרות המהפכה של איראן השתלטו בתחילת השבוע על מכלית נפט זרה ועליה 12 אנשי צוות - כך דיווחה היום (חמישי) הטלוויזיה הממלכתית בטהראן. לטענת איראן, תפיסת המכלית באה לאחר שזוהה כי היא מבריחה נפט. "אירן הגיעה לגרור את כלי השיט לאחר ששלח אותות מצוקה, ולאחר מכן עצרו אותו עם צו מבית המשפט, משום שנמצא עליו נפט מוברח", נמסר ממשמרות המהפכה. האירוע מגיע על רקע הדיווח כי המודיעין האמריקני חושד כי איראן השתלטה על מכלית נפט של איחוד האמירויות, דיווח שהוכחש על ידי טהראן שטענה אתמול כי גררה את המכלית רק לשם תיקון תקלות טכניות.

על פי ההודעה, על כלי השיט נמצאו כמיליון ליטרים של נפט, שאוכלס בכ-6,200 חביות. בעקבות ההודעה, מחיר הנפט עלה בכ-1%.

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, המכלית מאיחוד האמירויות שנעלמה בתחילת השבוע פסקה מלשדר את מיקומה ביום ראשון, וכי המיקום האחרון שלה היה בסמוך לאי קשם, בו מוצב בסיס של משמרות המהפכה. בהודעת איראן היום לא הובהר האם מדובר באותה מכלית.

לתקרית זו קדם דיווח ב-CNN כי טהראן ניסתה להשתלט על מכלית בריטית כתגובה להשתלטות כוח הצי הבריטי על מכלית איראנית. לפי הדיווח, המכלית הבריטית יצאה מהמפרץ הפרסי וחצתה את אזור מצרי הורמוז, כאשר משמרות המהפכה ששהו במקום דרשו ממנה להיכנס למים הטריטוריאליים של אירן. אלא שספינת מלחמה של הצי הבריטי שאבטחה את המכלית, כיוונה את תותחיה לעבר הכוחות העוינים, ושיגרה מסר תקיף לבל יעזו להתקרב. המסר הועבר והכוחות האיראנים נסוגו במהירות. מטוס של חיל האוויר האמריקני שהוזנק למקום תיעד את ההתרחשות.

בתוך כך ועל רקע מדיניות "מקסימום לחץ" שמפעיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על  הממשל בטהראן, אתמול דווח באתר "פוליטיקו" כי הסנאטור האמריקני ראנד פול נשלח באישורו של טראמפ לקיים שיחות  חשאיות עם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בעת שהאחרון שוהה בניו יורק. לפי הדיווח, היוזמה לדון עם זריף הייתה של פול ולא של הנשיא, ובכירים בממשל האמריקני הביעו  את חששם כי זה עשוי לפגוע במדיניות התקיפה שמפעיל טראמפ על איראן בעקבות תכנית הגרעין שלה וההפרות האחרונות של הסכם הגרעין.  

תגיות:ההסלמה במפרץאיראןמכלית נפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה