חדשות בארץ

איראן השתלטה על מכלית בריטית, תקיפה מסתורית בעיראק

איראן השתלטה על מכלית בריטית, וושינגטון תשלח מאות חיילים לסעודיה, משמרות המהפכה מפרסמים תיעוד ש"מפריך" את טענת טראמפ על הפלת המל"ט האיראני, תקיפה עלומה בעיראק, חיזבאללה נערך למלחמה עם ישראל, והעימותים על הגדר נמשכים. כל מה שחשוב לדעת

אא

הנקמה האיראנית. משמרות המהפכה של איראן השתלטו אתמול (שישי) על מכלית נפט בריטית במצרי הורמוז. מתיעוד ההשתלטות שפרסמה היום נראים לוחמי הקומנדו האיראנים כשלראשם כובעי גרב, כלי נשק, כאשר לאחר מכן נצפים הלוחמים משתלשלים ממסוק. בעוד שבטהראן טענו כי ספינת קרב בריטית ניסתה להגן על המכלית ללא הצלחה, בבריטניה טוענים כי ספינת המלחמה לא נלוותה לה, ולפי חלק מהדיווחים היא הגיעה באיחור של 10 דקות.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב לתפיסת המכלית וטען כי לעומת ההשתלטות הבריטית על המכלית האיראנית בגיברלטר שבוצעה באופן "פיראטי", ההשתלטות של ארצו על המכלית הבריטית נעשתה לשם "הגנה על חוקי השיט הבינלאומיים". בחשבון הטוויטר שלו צייץ השר כי "כמו שאמרתי בניו יורק, איראן היא זו שמבטיחה את ביטחונם של המפרץ הפרסי ומצרי הורמוז".

בתוך כך, גורמים רשמיים בוושינגטון הודיעו כי ישלחו כ-500 חיילים אמריקניים לסעודיה וכי המהלך "יספק הרתעה לנוכח האיומים".

טהראן מנסה לערער את וושינגטון. לאחר שבוושינגטון טענו כי יירטו מל"ט איראני שאיים על ספינת קרב אמריקנית במפרץ, משמרות המהפכה של איראן מפריכים אותו עם תיעוד. בתיעוד שפרסם אתמול משמרות המהפכה של איראן נראית, לכאורה, ספינת המלחמה האמריקנית, USS BOXER, חוצה את מצרי הורמוז במקום שבו אירעה התקרית לטענתה של ארצות הברית. התיעוד מגיע לאחר שביום חמישי הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מל"ט איראני הופל על ידי ספינת קרב אמריקנית, לאחר שזה התקרב אליה למרחק של קילומטר.

תקיפה מסתורית בעיראק. ברשת "אל-ערבייה" דווח אתמול כי כלי טיס בלתי מאויש תקף מחסן טילים איראניים בבסיס של מיליציות שיעיות בעיראק, מצפון לבירה בגדאד. בדיווח נטען כי היו נפגעים בתקיפה, בהם לוחמים של משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה. נכון לשעה זו, אף ארגון או מדינה לא לקח אחריות להפצצה שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות. ארצות הברית מהירה להוציא הודעת הכחשה, ושאר המדינות בעלי האינטרס לא הגיבו.

חיזבאללה נערך למלחמה הבאה מול ישראל? באתר האמריקני "דיילי ביסט" ציטטו מפקדים בארגון חיזבאללה שאמרו כי החלה פריסת כוחות ברחבי סוריה ולבנון, בסמוך לגבולות עם ישראל. לפי המקורות, ההכנה באה על רקע הסנקציות החריפות שהשית ממשל טראמפ על טהראן, ואשר בעקבותיהן נחלש הארגון הלבנוני הנתמך על ידה. לפי המפקדים, "ברגע שאיראן תחליט" חיזבאללה ייצא לקרב מאסף מול ישראל.

העימותים על הגדר נמשכים. יותר מ-4,000 פלסטינים הפגינו בכמה מוקדים על גדר המערכת. כוחות צה"ל ניסו למנוע חבלה בגדר המערכת באמצעים לפיזור הפגנות, ובמקרים מסוימים הופעלה אש חיה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, נפצעו 103 מפגינים.

מרצ נגד פרץ. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ המשיך במתקפתו על יו"ר העבודה עמיר פרץ וטען כי כל "קול לעבודה הוא קול לנתניהו". דבריו אלו באים בעקבות נטישתו של פרץ את אפשרו לאיחוד עם מרצ ובמקום זאת ביכר לחבור ליו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס. "במקום איחוד גדול הוא בחר בשריון קטן כדי לפנות ימינה לכיוון ממשלת נתניהו", ציין. "מתנגדי נתניהו שמרו נפשכם מפרץ ואורלי לוי, הם הראשונים שיערקו לממשלת נתניהו".

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר היום ימשיך להיות מעונן חלקית עד בהיר ותורגש הקלה בעומסי החום. מידות החום החזויות היום והלילה: קריית שמונה 21-34, קצרין 18-30, צפת 18-28, טבריה 24-35, נצרת 20-30, חיפה 24-30, תל אביב 24-30, ירושלים 18-28, אשקלון 24-30, עין גדי 28-37, באר שבע 21-32, ערד 19-31, מצפה רמון 17-29, אילת 26-38.

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם טמפרטורות רגילות לעונה. הים יהיה גלי עד גבה-גלים וגובהו 140-70 ס"מ. הרוח תהיה דרומית-מערבית עד צפונית-מערבית ותנשב במהירות של 34-16 קמ"ש.

ביום שני תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ ותורגש הכבדה בעומסי החום.

ביום שלישי תורגש עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, ייעשה חם מעט מהרגיל בהרים ובפנים הארץ ומהביל לאורך מישור החוף.

תגיות:עיראקסעודיהההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה