חדשות בארץ

על מטווח אימוני הירי באיראן: נתניהו וטראמפ

בעוד שטהראן מנסים לצנן את האווירה ולהסביר כי תפיסת המכלית הבריטית במפרץ נעשתה רק לאחר ש"הפרה את החוק הבינלאומי", באיראן מתאמנים במטווחי ירי על המטרות של נשיא ארצות הברית וראש ממשלת ישראל. סוכנות הידיעות האיראנית: "נועד להעריך את המוכנות והכישורים בשדה הקרב"

ראש הממשלה נתניהו על המטווח ( צילום: Tasnim News)ראש הממשלה נתניהו על המטווח ( צילום: Tasnim News)
אא

בתיעוד יוצא דופן שפורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות האירנית "TASNIM", מככבות תמונותיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על חזית המטרות במטווח ירי של חיילים איראנים.

לפי סוכנות הידיעות האיראנית, המטרות הוצגו במסגרת "טורניר הירי המיוחד" שנערך בחודש שעבר. "הוא נועד להעריך את המוכנות והכישורים של המשתתפים בירי ובמספר מצבים שונים בזירת הקרב", נאמר. כחלק מתחרות הירי התאמנו החיילים על ירי מדויק ממרחק של 100 ו-200 מטרים, לצד אימוני צליפה בלילה וירי טקטי. מתוך 100 לוחמים שהחלו את האימון, רק 20 שרדו את גמר התחרות.

בשבוע שעבר טענה שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, כי ההפרות האיראניות של הסכם הגרעין "אינן משמעותיות", וכי אף אחת מהמדינות החתומות על ההסכם - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין, לא מתכננת להפעיל את מנגנון הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית. דבריה של מוגריני נאמרו לאחר שטהראן הודיעה על העשרת אורניום מעבר לרמה שהותרה לה, ועל חזרה לתכנית לפיתוח נשק גרעיני. "לעת עתה, אף אחת מהמדינות החתומות על ההסכם לא סימנה כי היא מתכננת להפעיל את מנגנון בירור הסכסוכים בהסכם הגרעין, מה שאומר - שלפחות לזמן זה, ועל פי המידע שיש לנו מסבא"א, אף אחת מהן לא רואה את ההפרות האיראניות כחמורות", אמרה שרת החוץ של האיחוד.

התגובה הישראלית לא איחרה לבוא ובדברים חריפים ששיגר ראש הממשלה נתניהו למוגריני, נטען כי התנהלות אירופה בנושא האיראני דומה להתנהלותה מול גרמניה הנאצית קודם פרוץ מלחמת העולם השנייה. "התגובה של האיחוד האירופי להפרות האיראניות מזכירה לי את הפייסנות האירופית של שנות ה-30, גם אז היה מי שטמן את ראשו בחול ולא ראה את הסכנה מתקרבת", אמר נתניהו. "כנראה שיש כאלה באירופה שלא יתעוררו עד שטילים איראניים גרעיניים לא ינחתו על אדמת אירופה. אנחנו בכל מקרה נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".

גם בדברים שנשא בהמשך השבוע, בטקס לציון 13 שנים למלחמת לבנון השנייה, שב נתניהו על אותו המסר והבהיר כי "המאבק נגד התוקפנות האירני הוא לא רק שלנו - אלא צריך להיות של העולם כולו". ראש הממשלה הוסיף כי "העולם הנאור" כולו יבין את חומרת הסכנה מהזירה האיראנית ומחיזבאללה, לו רק יתייצב לצד ישראל. לדברי נתניהו, "אם נצטרך לעבוד לבדנו מול אירן וגרורותיה - נעשה זאת. כך אנחנו פועלים בסוריה כדי למנוע התבססות כוחות אירנים שם. לא נאפשר לבנון שנייה בסוריה".

הבוקר הצהיר חבר הקבינט המדיני-בטחוני, השר צחי הנגבי, כי ישראל "היא המדינה היחידה בעולם שהורגת איראנים כבר שנתיים". את ההתבטאות החריגה הזו אמר הנגבי בריאיון לאריה גולן ברשת ב'.

"אנחנו מכים באיראנים מאות פעמים בסוריה", הבהיר השר ואף הוסיף: "לפעמים מודים בכך, לפעמים פרסומים זרים חושפים את העניין. הם מבינים שבישראל מאוד תקיפים כשמדובר בביטחון לאומי".

בהתייחס לשאלה "מה יקרה אם ישראל תסתבך עם איראן", זאת לאור, לטענת המראיין, "תגובתה הזהירה של ארצות הברית לעימות בין בריטניה לטהראן על רקע הברית בין המדינות", השיב הנגבי: "אתה רואה שהאיראנים מאוד מוגבלים בתגובות שלהם, וזה לא בגלל שאין להם יכולות, זה בגלל שהם מבינים שישראל 'means business'.

"אנחנו מאוד מאוד תקיפים כשזה מדובר בביטחון הלאומי שלנו. החשש שאתה מביע, תמיד צריך לקחת אותו בחשבון, ועדיין לא ראינו שהאיראנים נסוגו מהכוונה שלהם לבסס את עצמם צבאית בסוריה, המערכה הזו לא תמה, אבל איך אומרים? הם יודעים בדיוק עם מי להתעסק, ואת מי אפשר לעצבן. אותנו לא".

תגיות:איראןדונלד טראמפמטווח ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה