פוריות

פוריות הגבר: כך משפיעה התזונה הנכונה על הפוריות

מחקרים מראים כי תזונה בריאה משפיעה לא רק על הפוריות של האישה, אלא גם על פוריות הגבר. כל ההמלצות

  • י"ט תמוז התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זוגות שנתקלים בבעיות פוריות מגלים, על פי מחקרים, כי בשליש מן המקרים מדובר בבעיות פוריות שונות אצל האישה, בשליש נוספים – אצל הגבר ואצל השליש האחרון של המקרים – אצל שניהם.

בעוד שפוריות האישה היא נושא מדובר, הטיפולים מוכרים וגם דרכים טבעיות שונות לשיפור הפוריות נפוצות ומוכרות, הרי שבתחום של פוריות הגבר ישנו הרבה פחות מידע נגיש לציבור, אף שבעיות פוריות אצל גברים נפוצות בדיוק כמו אצל נשים.

כנס האיגוד האירופי לפוריות שהתקיים בשנה שעברה בברצלונה הציג מחקר שבדק את ההשפעה של שינוי בתזונה על פוריות הגבר. הממצאים היו ברורים. במחקר שהוצג, נבדקו 119 גברים בני 18-35. הנבדקים חולקו לשתי קבוצות, כאשר אחת הקבוצות הוסיפה לתפריט היומי 60 גר' אגוזים ושקדים, ואילו הקבוצה השנייה השאירה את התזונה הרגילה. בתום תקופת המחקר התברר שבקרב בני קבוצה שהוסיפה את האגוזים והשקדים חל שיפור משמעותי בפוריות במספר מדדים שונים.

ממצאי המחקר, אשר נתמכים במחקרים קודמים, מראים שתזונה שעשירה באומגה 3, בחומצה פולית, בוויטמין B ובנוגדי חמצון משפרת את פוריות הגבר. אמנם, מדובר בגברים בריאים ללא בעיות פוריות, ולא ברור אם ישנה השפעה משמעותית של תזונה מסוג זה על גברים שכבר סובלים מבעיות פוריות. אך לעומת זאת, מחקרים מראים ירידה בפוריות הגבר בעשורים האחרונים, דבר שמושפע, בין השאר, מהרגלי תזונה לקויים, יחד עם חשיפה לעישון, לחומרים כימיים שונים וגם מצבים של סטרס.

פרופסור מרתה דירנפלד, מנהלת היחידה לפוריות בבית החולים כרמל, אומרת כי חשוב מאד שגברים יקפידו על אורח חיים בריא, בין השאר על מנת לחזק את הפוריות שלהם. היא ממליצה על תזונה בריאה ומאוזנת, עשירה באומגה 3 ובנוגדי חמצון, כמו גם על פעילות גופנית קבועה, על הימנעות מעישון וגם – דבר הנפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות – על הרחקת הטלפון הסלולרי מהחלק התחתון של הגוף.

תגיות:פוריותגברים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה