חדשות בארץ

כוחות הביטחון החלו בהריסת מבנים בלתי חוקיים במזרח ירושלים

לאחר בג"ץ אישר את הריסתם של 13 מבנים בלתי חוקיים בשכונת ואדי אל-חומוס, הממוקמים מצדה הישראלי של גדר ההפרדה ובסמוך לה, הגיעו כוחות צה"ל, מג"ב ואנשי המנהל האזרחי אל השכונה והחלו בהריסה

הריסת הבתים באזור צור באהר, הבוקר (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)הריסת הבתים באזור צור באהר, הבוקר (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

מאות חיילי צה"ל, שוטרי משמר הגבול ואנשי המנהל האזרחי נכנסו לפנות בוקר (שני) לשכונת ואדי אל-חומוס שבמזרח ירושלים, עם כלים הנדסיים כבדים, והחלו בהריסתם של 13 מבנים בלתי חוקיים.

ואדי אל-חומוס נמצא בסמוך לכפר צור באהר. הבתים המיועדים להריסה נבנו אומנם באזור הממוקם בין שטחי A ו- B, הנתונים לאחריותה של הרשות הפלסטינית, ואינם נמצאים בשטחה המוניציפלי של ירושלים. אולם הם נמצאים מעברה הישראלי של גדר ההפרדה, ולא קיבלו היתרי בנייה מהרשויות הישראליות. בצה"ל אסרו לפני מספר שנים על בנייה בסמוך לגדר – עד למרחק של כ- 250 מטרים ממנה. לאור העובדה שהבנייה בוצעה בניגוד להוראה, עתרה המדינה לבג"ץ בבקשה להרוס אותם משיקולי ביטחון. לאחר דיון ממושך, התיר בג"ץ בחודש שעבר את הריסת המבנים הבלתי חוקיים. אתמול דחה בג"ץ בקשה שהוגשה לעכב את ביצוע ההריסה, ובכך סלל את הדרך באופן סופי לפעולה הבוקר.

המבנים המיועדים להריסה כוללים 72 יחידות דיור, אך עד כה רק שניים מתוכם אוכלסו. קודם לתחילת ההריסה, פינו הכוחות את התושבים מבתיהם. הריסת הבניינים מתבצעת באמצעות דחפורים וחומרי חבלה. עד לשלב זה, לא נרשמו הפרות סדר במקום.

הריסת הבתים, הבוקר (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)הריסת הבתים, הבוקר (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)

ברשות הפלסטינית הגיבו בזעם על הריסת המבנים. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, גינה את "הפשע", כלשונו, שביצעה ישראל. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א אמר עריקאת כי על בית המשפט הפלילי הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, וכי על הקהילה הבינלאומית לבוא עמה חשבון על מעשיה. הבכיר הפלסטיני מתח ביקורת על מדינות ערב, שהשתתפו בסדנה הכלכלית בבחריין, שהשיקה את החלק הכלכלי של תוכנית השלום האמריקנית: "הגיע הזמן שהן יבינו שמה שמתרחש הוא חלק מהתוכנית ליישום 'עסקת המאה', שהכריזה על ירושלים כבירתה של מדינת הכיבוש, ופתחה מנהרות מתחת למסגד אל-אקסא. האם הריסת הדירות הפלסטיניות היא השגשוג הכלכלי שהובטח לנו במנאמה?".

דובר חמאס, סאמי אבו זהרי, הגדיר את הריסת הבתים באזור צור באהר כ"הסלמה חמורה". לדבריו, "בני עמנו לא ייכנעו לפשעים הללו. פשע ההריסה הנו תוצאה טבעית של סדנת בחריין ושל היחסים החמים בין חלק מהממשלות הערביות והכיבוש. ממשלות אלו צריכות להתבייש לנוכח פשעים אלו".

חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) הצטרף לטענות הפלסטיניות, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"עוד פשע מלחמה ישראלי: הרס מסיבי בוואדי חומוס שבצור באהר, גירוש עשרות בני אדם מבתיהם והשלחתם לרחוב בחוסר כל. בל נטעה, לא בביטחון מדובר, אלא בהשפלה לשמה שמטרתה הסופית אחת: גירוש הילידים הפלסטינים מאדמותיהם ו'ייהודן'. פשע גזעני מצמרר".

בתגובה לטענות נגד הריסת הבתים, אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי "בניגוד לשקרים שמפיצים הפלסטינים, הריסת המבנים הבלתי חוקיים בוואדי אל-חומוס במזרח ירושלים היא לפי פסיקת בג"ץ, שבחן וקבע חד-משמעית שמדובר במבנים שנבנו שלא כחוק בסמוך לגדר הביטחון ומהווים סיכון לחיי האזרחים ולכוחות הביטחון". ארדן הוסיף כי "ההליך בבג"ץ ארך מספר שנים, ואתמול בג"ץ דחה את הבקשה לעיכוב ביצוע".

תגיות:הריסת בתיםירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה