חדשות בארץ

מה עשה איסמאעיל הנייה על שלטי חוצות בנתיבי איילון?

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסאמעיל הנייה, מככב בקמפיין חדש של "פרויקט הניצחון הישראלי", הקורא לעבור ממדיניות של ויתורים למדיניות של ניצחון והכרעה: "הסכסוך עם הפלסטינים ותומכיהם יסתיים רק לאחר שהפלסטינים יכירו בתבוסה וכישלון המאבק האלים"

הנייה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הנייה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

שלטי ענק, ועליהם תמונתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, נתלו הבוקר (שני) במספר מוקדים מרכזיים בתל אביב – במחלפי השלום ולה גווארדיה בנתיבי איילון, ובדרך מנחם בגין. אלא שהנהגים, שנתקלו בשלטי החוצות, הופתעו לראות את הנייה בלבוש לא מכופתר – עם בגד ים בלבד, כשלצווארו שרשרת עשויה פרחים.

ליד תמונתו של הנייה התווסף הכיתוב בערבית: "שוקראן ישראל, אנא בחיבאק, איסמאעיל" (תודה ישראל, אני אוהב אתכם, איסמאעיל). מתחת לטקסט זה נרשמה הסיסמה "מפסיקים לפחד – דורשים ניצחון ישראלי".

מאחורי הקמפיין יוצא הדופן עומד "הפרויקט לניצחון ישראל" – תנועה חברתית בהובלת פורום המזרח התיכון (Middle East Forum), בראשו עומד ההיסטוריון פרופ' דניאל פייפס. הפורום הנו מרכז חשיבה שמרני, הפועל מארצות הברית, שהוקם ב- 1990. היעד שהציב לעצמו הוא "להגדיר ולקדם את האינטרסים האמריקניים במזרח התיכון ולהגן על הערכים המערביים מפני האיומים המתרגשים עליהם מכיוון זה".

במסגרת "הפרויקט לניצחון ישראל", פועלים בין היתר משפחות שכולות, תושבי הדרום ומילואימניקים, שהתאגדו במטרה להוביל לשינוי במדיניות הממשלה. הקמפיין קורא לצה"ל, לציבור ולפוליטיקאים בישראל לעבור ממדיניות של ויתורים למדיניות של ניצחון והכרעה.

לדברי מארגני הקמפיין, "ניצחון משמעו כפיית התנאים של ישראל על אויביה באמצעים צבאיים, כלכליים ומדיניים. זאת בניגוד לוויתורים ופייסנות, הן כלפי ארגוני הטרור ותומכיהם והן כלפי הלחץ הבינלאומי". הם מוסיפים כי גישה זו נשענת על הלקח ההיסטורי, לפיו "סכסוכים מסתיימים רק כשאחד הצדדים מוכרע ונכנע. כך גם הסכסוך עם הפלסטינים ותומכיהם יסתיים רק לאחר שהפלסטינים יכירו בתבוסה וכישלון המאבק האלים. ללא ניצחון של ישראל לא יהיה סוף לסכסוך".

העיתוי הנוכחי לפתיחת הקמפיין בא על רקע ביקורה בימים אלו של הנהגת חמאס באיראן, ומיליוני הדולרים שממשיכים לזרום לרצועת עזה. המארגנים מבטיחים כי השלטים עם תמונתו של הנייה הם "יריית פתיחה" לשורה של אירועים ופעילויות.

מנכ"ל פורום המזרח התיכון, גרג רומן, אמר: "הפרויקט לניצחון ישראל הוא תנועה חברתית הולכת וגדלה של ציבור ישראלי, שנמאס לו לנהל את הסכסוך והוא רוצה לסיים את הסכסוך. אם הפלסטינים לא מסכימים לשום הסדר, הם ייאלצו לקבל את התנאים של ישראל בכוח".

תגיות:חמאסאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה