חדשות בארץ

ליברמן: נתניהו טוב לערבים, לא אשב בממשלה עם החרדים

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען כי ראש הממשלה נתניהו מוכיח במעשיו כי הוא "טוב לערבים", וכי ההבטחות שלו לציבור העולים הן "זלזול באינטליגנציה". הוא חזר על עמדתו כי יפעל להקמת ממשלה רחבה, ולא ישב "לא עם המשיחיים ולא עם החרדים"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "טוב לערבים". זאת על רקע הידיעה על הרחבתם הצפויה של יישובי ואדי ערה בעשרות אלפי יחידות דיור.

בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, האשים ליברמן כי ראש הממשלה נוהג ב"סטנדרטים כפולים", כלשונו: "נתניהו הולך לבקר בעוד שעה בדיור מוגן לעולים. הוא מעולם לא הגיע לשם אלא רק חודשיים לפני בחירות. הוא עושה קמפיין על העולים – ודואג לערבים. קראתי שהוא מאשר 30 אלף יחידות דיור בואדי ערה, ומצד שני הליכוד וש"ס ביטלו התקשרות עם משרד הקליטה ל- 200 יחידות דיור מוגן לעולים בבת ים. ההבטחות החוזרות שלו לעולים הן זלזול באינטליגנציה שלהם – הם רק צוחקים. אותו נתניהו שאמר שהערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות – כרגע מוכיח שנתניהו טוב לערבים".

על פי הידיעה, שפורסמה ב"כלכליסט", המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה שלשום תוספת בנייה של 5,800 דונם בואדי ערה, שתאפשר בניית 28 אלף דירות באזור – 12 אלף באום אל-פחם, 14 אלף בכפר קרע ואלפיים דירות נוספות בערערה. השטח עליו ייבנו הדירות הוגדר עד כה בתוכניות המתאר כשטח יער, אך המועצה החליטה ברוב קולות לשנות את התוכניות, ובכך נסללה הדרך להפקדת תוכניות מתאר חדשות ליישובים הערביים שירחיבו את מצאי הדירות בהן.

ליברמן חזר בראיון על עמדתו כי יפעל להקמת ממשלת אחדות – "ממשלה לאומית רחבה", כהגדרתו. "אנחנו לא נשב בממשלה לא עם המשיחיים ולא עם החרדים. לא נשב לא עם סמוטריץ', לא עם הרב פרץ ולא עם בן גביר. אלו אנשים שרוצים להקים פה מדינת הלכה, ואנחנו לא נמצאים שם", הבהיר והוסיף: "לא אכנס לממשלה לא עם דרעי ולא עם ליצמן. האג'נדה שלנו ברורה – לא רק חוק הגיוס. חייבים לשנות את כל ההסדרים שהתגבשו בשנים האחרונות: תחבורה ציבורית בשבת, חוק המרכולים, עבודות חיוניות בשבת".

בתשובה לשאלה כיצד ניתן יהיה להקים ממשלת אחדות כאשר בכחול לבן הבהירו כי לא ייכנסו לממשלה עם עם נתניהו, טען ליברמן כי "גם בכחול לבן מבינים שאין אופציה אחרת. מבחינת האינטרס של מדינת ישראל, חייבים להגיע לממשלה לאומית רחבה. כל ממשלה צרה קטנה – משמאל או מימין – תהיה צרה ענקית למדינת ישראל. לא ניכנס לשום צרה. רוצים ממשלה לאומית רחבה ברורה". הוא הדגיש כי אינו פוסל את נתניהו באופן אישי, ומדבריו השתמע כי יהיה מוכן לשבת אתו בממשלת אחדות גם אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום: "חזקת החפות שמורה לכולם, גם לראש הממשלה. כל עוד אין פסק דין חלוט – בן אדם זכאי".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה