חדשות בארץ

הרוג פלסטיני בהתפרעויות על הגדר, טראמפ חגג ניצחון משפטי בסוגיית החומה

נסראללה הכחיש כי ארגונו משתמש בנמל ביירות כדי להבריח אמצעי לחימה מאיראן, טהרן טענה כי ניסוי הטילים הבליסטיים נועד לצרכים הגנתיים בלבד, וטראמפ ייפגש בחודש הבא עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. כל מה שחשוב לדעת

אא

הפלסטינים המשיכו גם אתמול (שישי) בהתפרעויות השבועיות על גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קדרה, מסר כי בעימותים נהרג פלסטיני אחד ו- 56 נפצעו.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, דחה אמש את טענת ישראל כי ארגונו עושה שימוש בנמל ביירות על מנת להבריח אמצעי לחימה מאיראן. הוא הוסיף וגינה את הריסת הבתים במזרח ירושלים, ואמר כי מדובר בצעד שהנו חלק מ"עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל האמריקני.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שחשף השבוע – בישיבה שנערכה במועצת הביטחון ביום שני – את נתיבי ההברחות של איראן, שנועדו להבריח ציוד דו-שימושי ללבנון, על מנת לקדם את פרויקט דיוק הטילים של החיזבאללה – הגיב על דבריו של מזכ"ל ארגון הטרור: "נסראללה, אני מציע לך לשאול את המרכז למחקרים מדעיים בסוריה היכן החומרים הדו-שימושיים, שנרכשו מחברות אזרחיות והועברו דרך נמל ביירות. אנו נמצא כל מה שאתם מחביאים".

ניסויי הטילים של איראן נועדו לצורכי הגנה בלבד ואינם מכוונים נגד אף מדינה. כך אמר גורם צבאי בכיר באיראן לסוכנות הידיעות המקומית "פארס". דבריו של הגורם באו בעקבות הפרסומים בארצות הברית, לפיהם איראן שיגרה ביום רביעי שני טילים בליסטיים למרחק של כ- 1,000 קילומטרים. "איראן לא צריכה את רשותו של אף אחד בעולם כדי להגן על עצמה", הוסיף הבכיר.

שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, ביקר בשבוע שעבר בחשאי באלסקה. כך חשף ברק רביד בחדשות 13. על פי הידיעה, מדובר בביקור חשוב, שלא נשא אופי דיפלומטי, אלא עסק ביחסים הביטחוניים והאסטרטגיים בין ישראל וארצות הברית ובשיתוף הפעולה מול איראן. משרד הביטחון צפוי לפרסם מחר מידע נוסף, שיסביר את מטרת הביקור.

אחדות במגזר הערבי: מפלגות חד"ש, תע"ל ורע"מ הודיעו כי סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת, בדומה להתמודדות בשנת 2015. בראש הרשימה יעמוד נציג חד"ש, חבר הכנסת איימן עודה. במפלגת בל"ד יחליטו מחר האם להצטרף לאיחוד.

מאות בני אדם הפגינו הערב בכניסה ליישוב הערבי ערערה, ומחו על הריסת בתים. הכניסה לערערה מכביש 65 נחסמה לתנועה. כמה מפגינים זרקו אבנים, בקבוקי זכוכית וגם בקבוק תבערה לעבר כוחות המשטרה שהיו במקום. מהמשטרה נמסר כי שני אנשים נעצרו בחשד ליידוי אבנים.

ראש ממשלתה החדש של בריטניה, בוריס ג'ונסון, ייפגש בחודש הבא עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בשולי פסגת ה- G-7 שתיערך בצרפת. הפגישה המתוכננת נקבעה במהלך שיחת טלפון בין שני המנהיגים, בה נדונה בין היתר המתיחות עם איראן.

הישג לנשיא ארצות הברית: בית המשפט העליון במדינה אישר אתמול כי טראמפ יוכל להעביר 2.5 מיליארד דולר מתקציב הפנטגון, שאושר על ידי הקונגרס, לצורך מימון בנייתה של החומה בגבול עם מקסיקו. האישור מגיע למרות התנגדותם של חברי הקונגרס מהמפלגה הדמוקרטית, ועל אף שבחודש מאי הקפיא שופט פדרלי בקליפורניה את העברת הכספים. טראמפ הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחון גדול לביטחון הגבול ולשלטון החוק".

ועוד מנשיא ארצות הברית: טראמפ אמר אמש כי אינו מאשים את טורקיה על עסקת רכישת טילי ה- S-400 מטורקיה. "זה מצב קשה", אמר לכתבים, "יש נסיבות ובעיות אחרות שהופיעו במהלך ממשל אובמה". כזכור, בעקבות יציאתה לדרך הטורקית-רוסית, הודיעה וושינגטון על ביטול עסקת מטוסי החמקן F-35 עם אנקרה.

 

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות, והן ימשיכו להיות רגילות לעונה.

ביום שני תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שלישי תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, ותורגש הכבדה בעומס החום. במישור החוף יהיה הביל, ובהרים ובפנים הארץ יהיה חם מהרגיל.

תגיות:חיזבאללהדונלד טראמפאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה