חדשות בארץ

מקורבו לשעבר של ליברמן: ישראל ביתנו הפרה הבטחותיה לבוחרים

חבר הכנסת לשעבר, רוברט אילטוב, שעזב את ישראל ביתנו ומונה ליועץ לקמפיין הליכוד, מתח ביקורת נוקבת על מפלגתו הקודמת וטען כי הפרה את ההבטחות שנתנה לבוחריה: "ישראל ביתנו זזה שמאלה"

ליברמן ואילטוב, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן ואילטוב, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת לשעבר מטעם ישראל ביתנו, רוברט אילטוב, שערק לפני כשבועיים לליכוד, מותח ביקורת נוקבת על מפלגתו הקודמת ומאשים כי היא הפכה למפלגת שמאל.

בראיון נרחב לאתר החדשות בשפה הרוסית newsru, שהתפרסם היום (ראשון), אמר אילטוב כי ישראל ביתנו שינתה לחלוטין את דרכה והפרה את הבטחותיה לבוחריה, בראש ובראשונה ההבטחה לתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. הוא הדגיש, כי במהלך המשא ומתן הקואליציוני לאחר הבחירות הקודמות בחודש אפריל, דרישותיה הקואליציוניות של ישראל ביתנו נענו כמעט במלואן – במונחים של תפקידים מיניסטריאליים ותקציבים עבור צרכיהם הייחודיים של העולים: "אחרי הבחירות, הייתה לה הזדמנות להשפיע יותר מבעבר, מפני שבלעדי חמשת המנדטים שלה, לממשלה לא היה רוב. היא קיבלה למעשה זכות וטו – מבלי לדרוש זאת".

גם בנוגע לחוק הגיוס – העילה הפומבית שבעטיה פוצץ אביגדור ליברמן את המשא ומתן וסירב להצטרף לממשלת נתניהו – טען אילטוב כי בתנאים שנוצרו לאחר הבחירות, ניתן היה להגיע בסוגיה זו להישגים משמעותיים, מבחינתה של ישראל ביתנו: "היו עדיין אספקטים שדרשו דיון, אולם הסיטואציה הייתה עדיפה מבעבר. אבל שום דבר לא ישתנה (לאחר הבחירות). החרדים לא ילכו לשום מקום, ש"ס לא תלך לשום מקום, המפלגות הדתיות לא ילכו לשום מקום ואולי אף יגבירו את הייצוג שלהן. האם מישהו חושב שיהיה קל יותר להעביר חוק גיוס?".

"לא הייתה סיבה ללכת שוב לבחירות", הוסיף אילטוב. "כמעט הכל סוכם, כולל חוק הגיוס למעט מספר פסיקים". הוא ציין כי סירובה של ישראל ביתנו לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד היה "מוזר", אבל סירב להביע את דעתו מה היה הגורם לכך.

אילטוב, שמונה ליועץ לקמפיין הליכוד עבור המגזר הרוסי, הקפיד במהלך הראיון שלא לנגח את ליברמן באופן אישי, וטען כי את הוויכוח בין ישראל ביתנו והליכוד יש לנהל במישור הענייני. הוא ציין כי הוא מכבד את ליברמן, אך לדבריו לא יכול היה להסכים עם מה שהתרחש לאחר הבחירות: "אני רוצה להזכיר שליברמן עצמו חזר על כך שדרושה מערכת יציבה של כוח, שמפלגות קטנות לא יוכלו להכתיב למפלגות הגדולות, שיש לשאוף להקמת שתיים או שלוש מפלגות על מנת להבטיח יציבות. ולפתע הכל נעשה בדיוק להיפך. במערכת שלנו, במהלך המשא ומתן, כולם צריכים לוותר על משהו. אם נענים ל- 90%-80% מהדרישות שלך, או אפילו ל- 51% מהן – אתה צריך לסגור את ההסכם, מפני שאם כולם ידרשו הכל – לא נוכל להתקדם".

"מי מצביע היום לישראל ביתנו? אנשי שמאל. וכשלמפלגה מצביעים אנשי שמאל – איזו מפלגה זאת? כן, ישראל ביתנו זזה שמאלה", סיכם אילטוב.

תגיות:הליכודאביגדור ליברמןישראל ביתנובחירות 2019רוברט אילטוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה