חדשות בארץ

חרף הלחצים הכבדים: שמולי הודיע כי לא יפרוש ממפלגת העבודה

על רקע מכבש הלחצים שהטילו עליו לחבור למחנה הדמוקרטי, ח"כ שמולי מצהיר כי אין לו כוונה "לנטוש את הבית". שמולי: "העבודה זה הבית שלי. אל תמהרו להספיד את המפלגה". יו"ר המפלגה שיבח: "איציק - חסרת לי מאוד". לוי-אבקסיס: "לא באנו לפוליטיקה כדי ליהנות מחיים קלים"

שמולי ופרץ, היום (צילום: פלאש 90)שמולי ופרץ, היום (צילום: פלאש 90)
אא

על רקע הקמת "המחנה הדמוקרטי" ופרישתה של ח"כ סתיו שפיר מהמפלגה, היום (ראשון) הודיע ח"כ איציק שמולי כי יישאר במפלגת העבודה. במסיבת עיתונאים לצד יו"ר העבודה עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס, הבהיר שמולי כי חרף הלחצים הכבדים שהוטלו עליו לחבור למחנה הדמוקרטי, הוא אינו מתכוון "לנטוש את הבית". דבריו מגיעים לאחר חילופי הדברים הפומביים עם חברתו למפלגה לשעבר סתיו שפיר, בה הטיח כי "נטשה את המפלגה עבור סידור עבודה נוח".

"העבודה היא הבית שלי", הצהיר שמולי. "גם אם יש מחלוקות וויכוחים אני נותר מחויב לו, ולא לנטוש אותו גם ברגעים קשים. הבחירה הייתה לא קלה - בין התייצבות עם סיכון ופוטנציאל לבין אקזיט אישי נוח ומבטיח במקום אחר, בידיעה שגרמתי לבית שלי ולחבריי נזק. אני נשאר בבית ועושה את זה בלב שלם. אמשיך ולהיאבק לצד החברים והשותפים שלי על הדרך והערכים שלנו".

"היתה לנו אפיזודה קטנה של חודש", התייחס שמולי להתמודדותו מול פרץ על הנהגת המפלגה. "אבל מבחינתי אנחנו חוזרים להיות שותפים נאמנים. אני מאמין שהיכולת להיבנות מחדש עוברת דרך האפשרות להיכנס ללבבות של הרבה אנשים שלא היו אתנו בשנים האחרונות. אל תמהרו להספיד את המפלגה".

לאחר שבשבוע שעבר אמר כי אם יו"ר מפלגתו לא יחבור למחנה הדמוקרטי הרי שהוא "ישקול את דרכו במפלגה", היום הסביר שמולי את החלטתו שלא לסגת: "צריך לומר את האמת, לי ולפרץ היו פרספקטיבות שונות לגבי הדרך - אבל לא לגבי המטרה שהיא להוביל שינוי בישראל", אמר, "כפי שמצופה במפלגה דמוקרטית - ניסיתי לשכנע בצדקתי. אבל פרץ גבר עליי באופן הגון ודמוקרטי, ומסמכותו כעת לקבוע את הדרך".

בדברים שכתב מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף שמולי כי "הבחירה שיש בידיי היא בין התייצבות, שיש בה גם סיכון לצד פוטנציאל, לצדם של עמיר ואורלי במאבק על הבית ועל הסיכוי של המחנה לנצח (גם אם בדרך אחרת), ובין אקזיט אישי מבטיח ונוח במקום אחר, בידיעה שגרמתי לבית הפוליטי שלי נזק. אני בוחר להישאר במפלגה, ולהמשיך להיאבק לצד חבריי על דרכה וערכיה".

בדברים שנשאה לאחריו יו"ר גשר, אורלי לוי-אבקסיס, אמרה כי "איציק ואני ניהלנו מאבקים רבים יחד כחברי כנסת מקצוות שונים. עם הליכה משותפת ורצון אמיתי לשינוי פני החברה בישראל. מה שאתם עדים לו היום הוא חיבור אמיץ. לא באנו לפוליטיקה כדי ליהנות מחיים קלים. אנחנו כאן במטרה לדון בענייני היום יום של האזרחים".

"אנחנו פותחים בית חדש עם הרבה אור ומאמינים שרבים יצטרפו אליו ויחזקו את היסודות שלו", הוסיפה יו"ר גשר. "אנו עומדים בפני משימה אמיתית והיא להביא בשורה חברתית".

יו"ר העבודה נמנע מלמתוח ביקורת על חברת מפלגתו הפורשת והתמקד בעובדת הישארותו של שמולי במפלגתו: "איציק ידידי, אתה דיברת על השותפות בינינו. אסכם לך אותה במשפט אחד - חסרת לי מאוד". פרץ הוסיף כי "אצלנו בעבודה האנשים לפני הכול, ואיציק שמולי הוא מנהיג של אנשים. יש כאלה שעשו בחירות קלות ויש כאלה שעושים דרך ארוכה".

"אנחנו האלטרנטיבה היחידה להפקרות החברתית מבית מדרשו נתניהו", אמר פרץ. "את הניתוק וההתנשאות של ממשלת הימין בראשותו, תחליף שותפות ואחדות. אנחנו נביא ביטחון חברתי לכל ישראלית וישראלי, בכל מקום".

להצהרתו של שמולי קדם עימות חזיתי בינו לשפיר, שפרשה בשבוע שעבר ממפלגת העבודה לטובת חבירה לרשימת השמאל, אותה יזמה והובילה, "המחנה הדמוקרטי", שם תוצב כמספר 2 לצד יו"ר מרצ ניצן הורוביץ שיוצב כמספר 1, ואהוד ברק שיוצב במקום העשירי. הבוקר קראה שפיר לשמולי להצטרף לרשימה, וזאת למרות "ההתנהלות והשקרים שלו". בדברים שאמרה בריאיון לגלי צה"ל טענה כי "אנחנו לא משחקים את המשחקים האלה עכשיו. אני קוראת לשמולי ולכל מפלגת העבודה להצטרף". תגובתו של שמולי לא איחרה לבוא וזה סנט בשפיר כי "נטשה את המפלגה עבור סידור עבודה נוח".

"סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך", כתב שמולי בחשבון הטוויטר שלו. "במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה". לדברי שמולי, "הרעיון היה להתחבר כמפלגה ולא לעשות אקזיט אישי. את הקריאות שלך שמרי לעצמך. שלום ולא להתראות".

תגיות:מפלגת העבודהבחירות 2019איציק שמולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה