חדשות בארץ

סופית: המפלגות הערביות ירוצו יחד לכנסת

מפלגת בל"ד הודיעה על הצטרפותה לשלוש המפלגות הערביות האחרות, שהודיעו כבר שלשום כי ירוצו יחד בבחירות הקרובות לכנסת. בראש הרשימה המשותפת יעמוד יו"ר חד"ש איימן עודה, במקום השני יוצב יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה, ובמקום השלישי נציג תע"ל, אחמד טיבי

איימן עודה ואחמד טיבי, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)איימן עודה ואחמד טיבי, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בעוד המפלגות בגוש הימין ממשיכות בדיונים על ריצה משותפת לכנסת, בגוש השמאל הושלמה אמש (ראשון) התמונה הפוליטית לקראת הבחירות. בתום ישיבה ארוכה שקיימו ראשיה בנצרת, הודיעה מפלגת בל"ד על הצטרפותה לרשימה המשותפת של המפלגות הערביות. זאת יממה לאחר שמפלגות חד"ש, תע"ל ורע"ם הודיעו כי ירוצו יחד בבחירות הקרובות לכנסת.

בעקבות החלטתה של בל"ד, המפלגות הערביות חוזרות למתכונת בה רצו בבחירות 2015, לאחר שלקראת הבחירות לכנסת ה- 21 הן רצו בשתי רשימות נפרדות. בראש הרשימה המשותפת יעמוד יו"ר חד"ש, חבר הכנסת איימן עודה. במקום השני יוצב יו"ר בל"ד, חבר הכנסת מטאנס שחאדה, במקום השלישי אחמד טיבי (תע"ל), ובמקום הרביעי מנסור עבאס (רע"ם).

עודה בירך על ההחלטה שהתקבלה בבל"ד להצטרף לשלוש המפלגות הערביות האחרות: "רשימה משותפת גדולה תשפיע על האוכלוסיות המוחלשות, תסייע לסיום הכיבוש ותקדם חברה שוויונית". חבר הכנסת עופר כסיף, הנציג היהודי של חד"ש שהוצב במקום ה- 7 ברשימה המשותפת, בירך אף הוא על ההחלטה: "אני משוכנע שיחדיו, כל ארבעת המרכיבים, נשכיל לפעול בשיתוף פעולה הדוק ופרודוקטיבי נגד חוליי החברה – הכיבוש, הגזענות, ההפליה, האלימות – ולמען שוויון, דמוקרטיה, שלום וצדק לכולם – ערבים ויהודים גם יחד".

בתוך כך, במגעים שהתנהלו הלילה בין ראשי הימין החדש לבית היהודי-איחוד לאומי נרשמה התקדמות, אם כי טרם הושג הסכם סופי. על פי הדיווחים, הפגישה הייתה טובה וסוכם כי צוותי המשא ומתן ישובו וייפגשו הבוקר. יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הודיע אמש על הסכמתו להציב את יו"ר הימין החדש, איילת שקד, בראש הבלוק הטכני האמור לקום בין המפלגות. "שמח לבשר ששוחחתי עם איילת שקד לפני דקות אחדות", כתב הרב פרץ בטוויטר, בטרם נכנס לפגישה עמה ועם נפתלי בנט. "הסכמנו כי מתוך אחריות לאומית ודאגה לממשלת הימין והציונות הדתית, איילת תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. אחדות היא מטרה משותפת של כולנו, הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך".

תגיות:הרשימה המשותפתבחירות 2019איחוד מפלגות הימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה