חדשות בארץ

קרע ראשון במחנה הדמוקרטי: הפרסומאים של ברק התפטרו

אודי פרידן ועמיתו זיו קורן, צמד הפרסומאים שליוו את הקמפיין של ברק עד כה, עוזבים בטונים צורמים את מפלגת השמאל החדשה, זאת בעקבות חילוקי דעות עם אנשי הפרסום של מרצ, שהזיזו הצידה את אנשי ברק – חרף התחייבות הרשימה להעניק את הובלת הקמפיין לאנשי ברק

ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

אודי פרידן וזיו קורן, צמד הפרסומאים של ראש הממשלה לשעבר וממייסדי רשימת "המחנה הדמוקרטי", אהוד ברק, עזבו את עבודתם במפלגה "בטונים צורמים" – כך דווח הערב (שני) בחדשות 13. על פי הדיווח, השניים הודיעו על פרישה לאחר חילוקי דעות קשים עם יועצי הקמפיין של מפלגת מרצ, תחת הבמאי רון אסולין, שזכו לגיבויו של יו"ר מרצ ומנהיג הרשימה המאוחדת, ניצן הורוביץ.

השניים ליוו את ברק במערכת הבחירות הראשונה, אז האיץ האחרון במפלגות השמאל לחבור יחדיו תחת הקמפיין "בלי איחוד הקול אבוד". למרות שבמרצ התחייבו לתת את מושכות הובלת הקמפיין לאנשי ברק, אנשי מרצ שדחקו את השניים הצידה, זכו לתמיכתו המוחלטת של הורוביץ.

מאודי פרידן נמסר בתגובה: "כרגע עם האיחוד של ברק ושפיר, מתברר שלא נוצרו התנאים הנכונים שיאפשרו את מיצוי יכולותינו. אנחנו מאחלים בהצלחה למחנה הדמוקרטי".

אושי אלמליח, מנהל הקמפיין של המחנה הדמוקרטי, מסר כי "כל הספקים והעובדים ללא יוצא מן הכלל חתמו על חוזים עד ל-1 באוגוסט, לאף אחד לא חודש החוזה עדיין, כולל לא לפרידן".

לתקרית זו קדם הדיווח בסוף השבוע לפיו ביום רביעי, בזמן שיו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, ערך משא ומתן עם נציגי מרצ וסתיו שפיר ממפלגת העבודה, ניהל יאיר גולן, מספר 2 ברשימתו של ברק, מו"מ מקבילה עם יו"ר העבודה עמיר פרץ, מתוך כוונה להצטרף לפרץ. לפי הדיווחים, העריקה של גולן תוכננה רק על ידו ולא כללה אישים נוספים בישראל דמוקרטית. גולן לא הסתיר את דבר המו"ו, וכבר בשעות הבוקר מיהר לעדכן את ברק אודות ניסיונו לחבור למפלגת העבודה.

בישראל דמוקרטית דחו בתוקף את הדיווח וטענו כי "מדובר במסך עשן שנועד לפגוע באיחוד בין מרצ לישראל דמוקרטית".

במקביל, לאחר הודעתו אתמול כי חרף הלחצים הוא לא מתכוון לפרוש ממפלגת העבודה, הבוקר עלה ח"כ איציק שמולי למתקפה חריפה נגד רשימת "המחנה הדמוקרטי", אותה כינה "מרצ ורבע".

בריאיון שהעניק ל-ynet טען שמולי, המדורג כיום במספר 3 ברשימת העבודה-גשר, כי "יכולתי למצוא את עצמי היום במקום הרבה יותר מובטח ופחות מסוכן". מקום זה, לדברי שמולי, הוא "מקום שבו בכלל לא מדברים במושגים של אחוז החסימה", בכך רמז על הדיווחים כי הוצע לו מקום ברשימת כחול לבן. "בסופו של דבר אני מאמין בבית הזה שנקרא מפלגת העבודה ולכן נשארתי", טען.

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019המחנה הדמוקרטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה