חדשות יהדות

הרב עמאר: הקב"ה קובע לכל אחד את תפקידו

רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, דיבר בשיעורו השבועי על גדלותם של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, ואביו רבי מאיר זצ"ל. הוא ציין כי הקב"ה קובע לכל אחד את תפקידו: "מה שצריך זה להתפלל לה' שיהיה תלמיד חכם, ובפרט ירא שמיים. מה הוא יעשה – הקב"ה יחליט"

אא

רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, הרחיב במהלך שיעורו השבועי על הנהגותיו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, שהיום חל יום פקודתו.

הרב סיפר בדבריו על בחינות הצדיקים, ומה שסיפר לו אביו של האדמו"ר, רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל. 

"יש בחינות בנשמות. יש נשמות של צדיקים שהם לא מענישים, אבל יש נשמות שהן בחינה אחרת, שמי שהם מקפידים עליו הוא בסכנה", אמר הראשון לציון. "רבי מאיר סיפר לנו שנודע לו שבנו הוא בחינה כזו, וסיפר לנו מעשה על אדם שהתחצף אליו ולא השלים שנתו. רבי מאיר קרא לו שיהיה יותר מתון, שלא להקפיד על הציבור. דיבר עליו שהוא בעל השגה גבוהה מאד".

הראשון לציון הרחיב בדבריו על גדולתו של בבא מאיר: "ידועה ומפורסמת גדלותו של רבי מאיר. כל גדולי הדור אז היו באים אליו. מרן הרב עובדיה, הרב וואזנר, הרב בן ציון אבא שאול".

בסיום דבריו ציין הרב כי לכל אחד יש תפקיד: "השם יתברך מסדר ומעמיד לכל דור מה שמתאים לו. הקב"ה קובע. יש בני אדם שרוצים להיות מנהיגים. יש אחד שהביא את בנו אלי, אמר לי: תברך את בני שיהיה ראשון לציון. אמרתי לו: וכי אתה חושב שזה באמת ברכה? כל אחד השם נותן לו. מה שצריך זה להתפלל לה' שיהיה תלמיד חכם, ובפרט ירא שמיים. מה הוא יעשה – זה הקב"ה יחליט".

תגיות:רבי אלעזר אבוחציראהרב שלמה עמאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה