חדשות בארץ

"נשאיר את האופציה להפתעה ברשימה עד הרגע האחרון"

על רקע הדיווחים כי צפויים שינויים בהרכב רשימת כחול לבן, הערב אישר גנץ את הדברים ואמר כי "יש לנו רשימה מצוינת, ואין באמת סיבה לשנות את ההרכב, אבל אנחנו מבינים שצריכים לנצל את הזמן". יו"ר כחול לבן בירך על האיחוד במחנה השמאל, אך טען כי הוא לא מבין את קריאתו של ברק אליו לחבור לרשימתו: אני "מבין את המילים אבל לא מבין את המהות מאחוריהן"

גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)גנץ (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

48 שעות לסגירת הרשימות לכנסת ה-22 והערב (שלישי) רמז יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי עשויים לחול שינויים בהרכב רשימתו. "נשאיר את האופציה להפתעה ברשימה עד הרגע האחרון", אמר בריאיון לכאן 11, והוסיף: "יש לנו רשימה מצוינת, ואין באמת סיבה לשנות את ההרכב, אבל אנחנו מבינים שצריכים לנצל את הזמן".

קודם לכן דווח בערוץ כי גורמים בכחול לבן מסרו כי צפויים שינויים בהרכב הרשימה, וכי חברות מפלגה ששובצו בתחתית הרשימה לאור החבירה ליש עתיד, מצפות שיטפסו למעלה הרשימה.

בהתייחס לקריאתו של חבר המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, למפלגות כחול לבן והעבודה לחבור לרשימתו ולהביא לאיחוד גדול בשמאל, אמר גנץ כי בעוד הוא "שמח שברק ומרצ התחברו" ובכך "מנעו אובדן קולות בשמאל", הוא "מבין את המילים (של ברק), אבל לא מבין את המהות מאחוריהן".

יו"ר כחול לבן מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שפועל להכנסת עוצמה יהודית לרשימת הימין המאוחד, שנמנעה בעצמה מלעשות כן. לדבריו, בכוונתו לפעול להקמת ממשלת אחדות לאחר הבחירות, בשותפות מלאה של חלק ממפלגות הימין, אך "לא נעשה את מה שעושה נתניהו". גנץ  הוסיף כי "אנחנו עתידים לראות בכנסת ישראל כהניסטים, והליכוד של היום מוכן לעשות הכול כשהקיצונים האלה נמצאים בפנים".

"כשאקים את הממשלה ובנט ושקד ירצו להצטרף – זה לא יהיה פסול", הצהיר, "אבל כשסמוטריץ' מטיף למדינת הלכה – שם מתחילה הבעיה. אנחנו מסכימים עם רוב המפה הפוליטית, אך כשיש קיצונים מאיזשהו צד – בחלק הזה ניצבת חומה ברורה". על ישראל ביתנו אמר גנץ: "ליברמן בוודאי לא פוסל אותי ואני לא פוסל אותו. נפעל להקים ממשלה רחבה כולל הליכוד".

 

הנגבי: "לעוצמה יהודית קל יותר להתחבר עם בנט ושקד"

בתוך כך, השר לשיתוף פעולה אזורי ובכיר הליכוד צחי הנגבי תקף הערב את יו"ר כחול לבן ואמר כי האחרון "מוטרד מזה שהוא לא יהיה ראש ממשלה". לטענתו, "אם אתה רוצה אחדות אל תטיל וטו על הצד השני, שיש לו רוב בעם".

הנגבי חזר על הדברים שאמר בריאיון ל-ynet בנוגע לעדיפות הליכוד לשבת עם מפלגות הימין הקיצוני על פני מפלגות השמאל, והוסיף בריאיון לכאן 11 כי "יש רבבות קולות של פייגלין ועוצמה יהודית שהלכו לפח. הם לא מתאימים לנו, אבל יותר קל להם להתחבר עם בנט, שקד וסמוטריץ', וזה מה שקיווינו שיקרה".

בהתייחס לדיווח כי ראש הממשלה מקדם פרויקט בנייה של מאות יחידות דיור בשטחי C, הסביר חבר הקבינט כי "אנחנו גם אחראים על הפלסטינים בשטחי C, מגיע להם לחיות ולא רוצים שהם יחיו בגטו. גם הרב רפי פרץ וגם סמוטריץ' תומכים בקו הזה".

תגיות:בני גנץצחי הנגביבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה