חדשות בעולם

דיווח בארצות הברית: בנו המבוקש של אוסאמה בן לאדן מת

מקורות בארצות הברית מסרו לרשת NBC כי חמזה בן לאדן, שנחשב ליורשו של מייסד ומנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה, אינו בין החיים. בבית הלבן טרם הגיבו על הידיעה

סמל ארגון אל-קאעידה (קרדיט: שאטרסטוק)סמל ארגון אל-קאעידה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חמזה בן לאדן, בנו של מייסד ארגון הטרור אל-קאעידה, מת. כך דיווחה הערב (רביעי) רשת NBC.

על פי הידיעה, המסתמכת על שלושה מקורות בארצות הברית, לידי המודיעין האמריקני הגיע מידע לפיו בן לאדן הבן, שנחשב ליורשו הפוטנציאלי של אביו, אינו בין החיים. הגורמים לא מסרו פרטים היכן או מתי הוא מת, והאם לארצות הברית חלק במותו. מהממשל האמריקני טרם נמסרה תגובה לדיווח של NBC.

חמזה בן לאדן נולד, ככל הידוע, בסביבות 1989. ב- 2018 פרסמה זרוע התקשורת של אל-קאעידה את הצהרתו הפומבית האחרונה, בה איים על סעודיה וקרא לתושביה למרוד במשפחת המלוכה. על פי ההערכות, הוא מילא תפקיד פיקודי באל-קאעידה, אם כי לא ברור מה טיבו.

אוסאמה בן לאדן ייסד בשנת 1996 את ארגון הטרור, שהיה אחראי לפיגועי טרור קשים ברחבי העולם, ביניהם פיגועי ה- 11 בספטמבר שגרמו למותם של קרוב ל- 3,000 בני אדם. הוא חוסל במאי 2011 בפקיסטן, במבצע של יחידת הקומנדו האמריקנית "אריות הים". ממכתבים שנתפסו במתחם בו הסתתר, עלה כי הוא תכנן להוריש לבנו את כתר ההנהגה של ארגון הטרור.

בשנים האחרונות קרא בן לאדן הצעיר לתומכי הארגון ופעיליו לבצע מתקפות טרור נגד ארצות הברית ובעלות בריתה. הוא נשבע לנקום את מות אביו, ונחשב כבעל פוטנציאל הרס רב וכמי שיירש בעתיד את איימן א-זוואהירי, מנהיגו הנוכחי של ארגון הטרור. בינואר 2017 הכניסה אותו מחלקת המדינה האמריקנית לרשימת הטרוריסטים העולמית. בחודש מרץ השנה הכריזה מחלקת המדינה כי תעניק פרס של עד מיליון דולר למי שימסור מידע על מקום הימצאו.

תגיות:אל-קאעידהבן לאדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה