חדשות בעולם

ארצות הברית: הסנאט אישר את מינויה של קלי קראפט לשגרירה באו"ם

מינויה של קלי קראפט, שכיהנה עד עתה כשגרירה האמריקנית בקנדה, אושר בסנאט ברוב של 56 תומכים מול 34 מתנגדים. בשימוע שנערך לה טרם מינויה, התחייבה קראפט להמשיך את מאבקה של קודמתה בתפקיד, ניקי היילי, נגד העוינות לישראל השוררת במסדרונות האו"ם

בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)בניין האו"ם בניו יורק (צילום: שאטרסטוק)
אא

הסנאט בארצות הברית אישר הלילה (חמישי) את מינויה של קלי קראפט לשגרירה האמריקנית החדשה באו"ם, במקומה של ניקי היילי שפרשה בסוף 2018 מתפקידה. המינוי עבר ברוב של 56 תומכים מול 34 מתנגדים.

קראפט בת ה- 57, אשת עסקים ודיפלומטית, מונתה בשנת 2007 על ידי הנשיא דאז, ג'ורג' בוש הבן, לחברה במשלחת האמריקנית לאו"ם, ושימשה כנציגה מתחלפת. היא ובעלה, המיליארדר ג'ו קראפט, ידועים כתומכי המפלגה הרפובליקנית וכמי שתרמו לה סכומי כסף ניכרים במהלך השנים. ב- 2016 תרמו השניים כ- 270 אלף דולר לטובת המרוץ לנשיאות של דונלד טראמפ. ב- 2017 היא מונתה לשגרירת ארצות הברית בקנדה. בחודש פברואר השנה הודיע טראמפ על כוונתו למנותה לשגרירה באו"ם, וזאת לאחר שדוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאוארט – שהייתה המועמדת הראשונה שלו לתפקיד – הודיעה כי היא מוותרת עליו מסיבות משפחתיות.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, בירך על אישור מינויה של השגרירה החדשה באו"ם. "קלי קראפט שירתה בהצטיינות כשגרירה בקנדה, וכך תעשה גם בניו יורק כדי לקדם את ביטחונו וערכיו של העם האמריקני", כתב בטוויטר.

גם שגריר ישראל באו"ם דני דנון בירך על המינוי. הוא ציין כי "שיתוף הפעולה בין ארצות הברית וישראל הוביל לשינוי הרוח העוינת בזירת האו"ם", והוסיף: "אנו מצפים לעבוד יחד עם השגרירה קראפט ולהוביל את שתי המדינות להישגים נוספים בקדמת הבמה הדיפלומטית".

בשימוע שנערך לה בחודש שעבר בוועדה ליחסי חוץ של הסנאט, התחייבה קראפט להמשיך במדיניות הפרו-ישראלית אותה הובילה קודמתה בתפקיד: "ללא הנהגתה של ארצות הברית, שותפינו ובעלי בריתנו יהיו פגיעים לשחקנים רעים באו"ם. זה נכון במיוחד במקרה של ישראל, הנתונה להטיה ולעוינות בלתי פוסקות".

"ארצות הברית לעולם לא תקבל הטיה זו", הצהירה קראפט. "אם אתמנה לתפקיד, אני מתחייבת לנצל כל הזדמנות לשפוך אור על התנהלות זו, לקרוא לה בשמה, ולדרוש שנוהגים שערורייתיים אלו יגיעו לקיצם". השגרירה האמריקנית המיועדת לאו"ם הוסיפה כי תפעל נגד האנטישמיות וכי "לא תהיה חברה טובה יותר לישראל באו"ם מאשר קלי קראפט".  

תגיות:ארצות הבריתאו"םקלי קראפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה