חדשות יהדות

מה ענה הרב קנייבסקי לגוי שביקש ממנו ברכה להצלחה?

יהודי, המתגורר בניו יורק ופתח עסק בשותפות עם גוי, התבקש על ידי שותפו לפנות לרב חיים קנייבסקי ולבקש עבורו ברכה להצלחתו. הרב קנייבסקי הגיב בחיוך, והאציל את ברכתו הישירה... ליהודי

הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

הגיליון השבועי "דברי שי"ח", המוקדש להפצת דברי תורתו של הרב חיים קנייבסקי, מספר השבוע על בקשה בלתי שגרתית שהגיעה אל המערכת.

אחד מקוראיו הוותיקים של הגיליון, המתגורר בניו יורק ושוקד באדיקות ובקביעות על הפצתו ברחבי הקהילות היהודיות הגדולות בעיר, התקשר אל המערכת. הוא סיפר כי פתח לאחרונה עסק חדש בשותפות עם אדם שאינו יהודי. שותפו הגוי – שהיה מודע לקשר העמוק שלו לרב קנייבסקי – אמר לו כי קרא רבות על הרב ושמע עליו. לפליאתו הרבה, הפציר בו השותף הגוי שיפנה לרב קנייבסקי ויבקש עבורו ברכה להצלחתו.

היהודי ציין, כי ברור שאם הרב קנייבסקי אכן יסכים ויאציל את ברכתו על הגוי – הברכה תתקיים, ולדבריו יהיה בכך משום קידוש השם גדול.

הבקשה לברכה הכפולה – עבור היהודי ושותפו הגוי – הגיעה למעונו של הרב בבני ברק. למשמע הבקשה, הגיב הרב בחיוך ואמר כי הוא מברך את היהודי בהצלחה בכל מעשי ידיו. הוא הוסיף, כי בדבריו אלו כלולה גם ברכה להצלחת הגוי, אם הצלחה זו היא אכן לטובתו של היהודי.

תגיות:ברכההרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה