חדשות בארץ

הרבנים עתרו לבג"ץ נגד כרמל שאמה הכהן: התחבורה בשבת – בניגוד לחוק

חבר מועצת גדולי התורה הרב יצחק זילברשטיין יחד עם רבה לשעבר של רמת גן הרב יעקב אריאל, הגישו היום עתירה בהולה לבג"ץ למנוע את הפעלתו של מערך ההסעות בשבתות של העירייה לאתרי בילוי: "מדובר בנושא ציבורי בעל חשיבות ראשונה במעלה, המצדיק כי הערכאה הגבוהה בישראל היא שתיתן עליו את דעתה בראשונה". בג"ץ דחה את העתירה וביקש מהעותרים לפנות קודם לבית המשפט המחוזי

בית המשפט העליון (צילום: פלאש 90)בית המשפט העליון (צילום: פלאש 90)
אא

בצעד חריג במיוחד הגיש היום (חמישי) חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב יצחק זילברשטיין, עתירה לבג"ץ נגד ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בעקבות החלטת מועצת עירו בחודש שעבר להפעיל בשבתות מערך הסעות מטעם העירייה לאתרי הבילוי. בעתירה, שהוגשה יחד עם הרב יעקב אריאל, לשעבר רב העיר רמת גן, גם נגד שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומשרד התחבורה, נטען כי על בית המשפט להוציא צו על תנאי וצו ביניים, זאת מאחר והפעלת תחבורה ציבורית בשבת מנוגדת לחוק. בג"ץ החליט לדחות את העתירה, וביקש מהעותרים לפנות קודם לבית המשפט המחוזי.

פרקליטי העותרים, עו"ד יחיאל וינרוט ועו"ד שמואל הקר, כתבו בעתירה כי "עניינה של עתירה זו בהפעלה צפויה של שירותי הסעה ציבוריים ביום השבת ללא רישיון, בניגוד לדין, באופן העולה עד כדי עבירה פלילית של ממש". גם לשון החוק, טענו העותרים, שמסמיך את שר התחבורה להחריג גופים מסוימים מהחוק ולהתקין תקנות שמתירות הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מחייב את השר הממונה להתחשב "ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לאיסור תנועת כלי רכב בימי מנוחה".

לנוכח הטענה שעשויה להעלות כי אין מדובר ב"תחבורה ציבורית" כי אם ב"מערך הסעות", מצטטים העותרים את דבריו של ראש העיר וגורמים אחרים בקואליציה העירונית, כי מדובר אכן בתחבורה ציבורית שנוגדת, כך לטענתם, את החוק. "קשה להפריז בחשיבותו של הנושא שלפנינו", נכתב בעתירה, "מדובר בנושא ציבורי בעל חשיבות ראשונה במעלה, המצדיק כי הערכאה הגבוהה בישראל היא שתיתן עליו את דעתה בראשונה".

ראש העיר כרמל שאמה הכהן מסר בתגובה: "איני נביא ולא בן נביא לחזות מה תהיה ההכרעה בבג"צ אבל תהיה אשר תהיה ההכרעה על כולנו לכבדה".

עו"ד וינרוט סיפר ל'כיכר השבת' כי "נשלחנו על ידי גדולי התורה למערכה למען השבת, ומשום חשיבות העניין וקושי המערכה, התעקש הרב זילברשטיין לעתור באופן אישי".

מוקדם יותר פנה יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, לראשי יהדות התורה בהצעה לקיים שיתוף פעולה במאבק בראש עיריית רמת גן כרמל בעקבות יוזמתו לתחבורה ציבורית בשבת. במכתב ששלח דרעי לראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני, קרא "לקיים דיון דחוף ומשותף בעקבות פריצת הסטטוס קוו בשבת בערים השונות".

בפנייתו, יו"ר ש"ס תיאר את ניסיונות פריצת הסטטוס קוו בערים שונות כדוגמת תל אביב, חיפה, רמת גן ופתח תקווה, וכתב כי "בשל כך, אני מבקש לקיים דיון דחוף בינינו, נציגי ש"ס ויהדות התורה, כדי לגבש עמדה משותפת כיצד מתמודדים עם המצב החדש. את העמדה נעלה ונציג בפני מרנן ורבנן, חברי מועצת חכמי התורה, אשר יורו לנו את הדרך שבה נלך. חשוב שהדבר ייעשה במשותף ובקול אחד, כדי להציג כראוי את דברה של היהדות החרדית במצב שנוצר".

(עודכן: 19:12)

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןתחבורה ציבורית בשבתבג"ץכרמל שאמה הכהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה