חדשות בארץ

סקר: גוש השמאל מוביל, ליברמן מתחזק

הרשימות לכנסת ה-22 תכף נסגרות ומסתמן שינוי בכוחה של כחול לבן שמזנקת ב-6 מנדטים ומתחילה להדביק את הפער על הליכוד. ליברמן מתחזק ועולה לראשונה ל-11 מנדטים, גוש השמאל מוביל על גוש הימין במנדט, הימין המאוחד ממשיכה לשמור על כוחה וניצבת כמפלגה השלישית בגודלה. בן גביר, נועם וזהות מפסידים לימין כמעט 4 מנדטים שלא עוברים את אחוז החסימה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ושפורסם הערב (חמישי) בחדשות 13, עולה כי עם סגירת הרשימות לכנסת, רשימת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת במנדט ועולה ל-11 מנדטים. במקביל, גוש המרכז-שמאל, עם 55 מנדטים, מתחזק גם הוא ומוביל על גוש הימין שנחלש ל-54 מנדטים.

בזירת המפלגות הגדולות עולה כי בעוד הליכוד ממשיך לשמור על כוחו עם 30 מנדטים, כחול לבן מתחזקת משמעותית תוך שבוע אחד בלבד, ומזנקת מ-23 מנדטים ל-29 מנדטים ומתחילה להדביק את הפער עם הליכוד.

המפלגות השלישיות בגודלן עם 11 מנדטים: הימין המאוחד (ללא זהות ועוצמה יהודית), הרשימה הערבית המשותפת וישראל ביתנו.

המחנה הדמוקרטי של ניצן הורוביץ נחתכת בשלושה מנדטים וגורפת 9 מנדטים, יהדות התורה 7, וש"ס 6 מנדטים.

המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן עוצמה יהודית ונועם עם 1.3%, וזהות של משה פייגלין עם 2.1% - שביחד מהווים 3.4%, ששווים לכמעט 4 מנדטים שהימין מפסיד מאחר והשניים לא הצטרפו לאיחוד בימין.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו זוכה ל-43% ובני גנץ ל-32%.

עוד עולה מהסקר כי 50% מהציבור מעדיפים ממשלת אחדות של הליכוד וכחול לבן - ללא המפלגות החרדיות, בעוד 13% אמרו כי היו רוצים ממשלת אחדות כזו עם החרדים. 23% השיבו כי יעדיפו ממשלת של מפלגות ימין-חרדים בלבד, ו-10% אמרו כי ירצו ממשלת שמאל עם החרדים.

תגיות:בחירות 2019סקר בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה