חדשות בארץ

המועמד של ליברמן לראשות הממשלה, מרוץ חימוש בין מוסקבה לוושינגטון

ארצות הברית תציב טילים באסיה, הפנטגון מודיע על פיתוח תכנית טילים חדשניים, האולטימטום של ליברמן, פיצוץ מסתורי בסוריה, טראמפ הזמין את זריף לבית הלבן וסורב, טראמפ מתכוון להטיך סגר על ונצואלה, והמועמד לתפקיד ראש המודיעין הלאומי האמריקני משך את מועמדותו. כל מה שחשוב לדעת

אא

חשש מפני מרוץ החימוש בין וושינגטון למוסקבה. אחרי שמימשה את האולטימטום ופרשה אתמול (שישי) מאמנת הגרעין עם רוסיה, ארצות הברית מעוניינת להציב טילים לטווח בינוני באסיה – כך הודיע מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר. "נרצה לקדם את יכולות הטילים שלנו באסיה מוקדם ככל הניתן, הייתי מעדיף שהדבר יקרה כבר בתוך החודשים הקרובים", אמר במהלך מסעו לאסיה, שם ידון עם ראשי המדינות. עם זאת, לא ברור באילו מדינות מתעניינת ארצות הברית.

במקביל, דובר הפנטגון האמריקני, ג'ונתן הופמן, הודיע אמש כי הממשל החליט על פיתוח תכנית טילים חדשים. הטילים, כך לפי הופמן, נאסרו בשימוש במסגרת האמנה עם רוסיה, ופיתוחם ייעשה מתוך "תגובה זהירה לפעולותיה של רוסיה וכחלק מהגדלת אפשרויות התקיפה של הכוחות המשותפים".

האולטימטום של ליברמן לליכוד: החליפו את נתניהו. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע הערב כי במידה והליכוד וכחול לבן לא יצליחו להקים ממשלת אחדות, הוא יפנה לליכוד בדרישה להציג מועמד אלטרנטיבי לראשות הממשלה. לדבריו, "אני בטוח שאם בליכוד יבינו שנתניהו שוב לא מסוגל להרכיב ממשלה יימצא מועמד אלטרנטיבי. ברור לכולם שלא יהיה סבב בחירות נוסף".

ליברמן אמר את הדברים בריאיון לקשת 12, במהלכו תיאר תסריט שבו הליכוד מקבל שני מנדטים יותר מכחול לבן, אך נתניהו וגנץ מסרבים להקים ממשלת אחדות: "אני מגיע לנשיא ולא ממליץ על אף אחד. אבל יום למחרת אני הולך לחברים בליכוד ואומר להם: 'תביאו מישהו אחר. יש לכם מספיק מועמדים'". במענה לשאלה מי הם המועמדים בליכוד שמתאימים בעיניו, אמר ליברמן כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בהחלט יכול להיות מועמד מקובל על כולם".

סוריה: 30 הרוגים בפיצוץ במחסן תחמושת בנמל תעופה בעיר חומס. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי 30 חיילים שעסקו בהעברת תחמושת בנמל התעופה שעיראת שבחומס, נהרגו מפיצוץ לא ידוע. נכון לשעה זו, הרשויות חוקרות אם מדובר בתקלה או בהפצצה מכוונת. נמל התעופה הותקף על ידי ארצות הברית ב-2017.

בארצות הברית תוהים: זו הסיבה לסנקציות האישיות על שר החוץ האיראני? לאחר שהשבוע הודיע הממשל האמריקני על הטלת סנקציות אישיות על שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, הבוקר נחשף כי קדם לכך הזמנה ששלח לו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בו התבקש לדון אתו בפתרון המשבר בפגישה רשמית בבית הלבן. זריף אמר כי ישאל לדעתו של המנהיג העליון של ארצו, עלי חמינאי, וזמן מה לאחר מכן חזר עם תשובה שלילית. לפי הדיווח, את ההזמנה יזם הסנאטור הרפובליקני ראנד פול, שקיבל אישור מטראמפ לדון עם טהראן, בעת שנועד עם זריף בניו יורק בתחילת יולי.

וושינגטון נחלצת לעזרת החצר האחורי. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי בכוונתו להטיל בקרוב סגר ימי על ונצואלה, זאת במסגרת המאמצים האמריקניים להדיח את הנשיא ניקולס מדורו מכיסאו. נשיא ונצואלה אמר בתגובה כי הוא דוחה את דבריו של טראמפ, והוסיף כי ביקש משגרירו בוושינגטון לגנות את האיומים "הלא חוקיים" של הנשיא האמריקני. "הים של ונצואלה יישאר חופשי ועצמאי", אמר מדורו.

חמישה ימים לאחר שהוכרזה מועמדותו, ג'ון רטקליף פרש מהמרוץ לתפקיד ראש המודיעין הלאומי של ארצות הברית. לפי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, רטקליף משך את מועמדותו בשל "סיקור תקשורתי לא הוגן". טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ון רטקליף החליט להישאר בבית הנבחרים, זאת לנוכח טענות שהועלו בימים האחרונים כי האחרון חסר הכישורים והניסיון הדרושים לתפקיד ראש קהיליית המודיעין של ארצות הברית, ולנוכח הטענה כי שמו הורץ בשל קרבתו הרבה לנשיא.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ ותורגש הכבדה בעומסי החום. 

ביום שני תחול הכבדה נוספת בעומסי החום ויעשה חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל לאורך מישור החוף.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם ירידה קלה בטמפרטורות ועומסי החום יהיו רגילים לעונה.

תגיות:ארצות הבריתרוסיהאמנת הגרעיןאביגדור ליברמןיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה