חדשות בארץ

דיווח: ביהדות התורה סיכמו על תמיכה בנתניהו בלבד

בפגישה חשאית שהתקיימה בין נציגי הליכוד ויהדות התורה, סוכם על מינויו של איש קשר שיתווך בין הצדדים, ואשר יבטיח את המשך שלטונו של גוש הימין-חרדים. הפגשה נערכה על רקע המאמצים של כחול לבן לגייס את תמיכת החרדים בקואליציה, זאת לנוכח הצהרות החרדים כי הם אינם פוסלים הצטרפות לממשלה בראשות גנץ

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

על רקע הדיווחים על מגעים שהתנהלו בין המפלגות החרדיות למטה כחול לבן, היום (ראשון) דווח על פגישה חשאית בין הליכוד ליהדות התורה, בה סוכם כי האחרונה תמליץ לראשות הממשלה רק על בנימין נתניהו. לפי הדיווח ב'כיכר השבת', בפגישה סוכם כי ביהדות התורה לא ימתחו ביקורת פומבית על נתניהו, כאשר במקביל יצהירו עליו כמועמד היחידי לראשות הממשלה.

בכינוס המשותף, שנערך ביום חמישי האחרון במצודת זאב בתל אביב, השתתפו בכירי מטה ההסברה של מפלגות הליכוד ויהדות התורה. עוד סוכם על מינויו של גורם מוסכם על שתי המפלגות שיהא אמון על קשר רציף בין הצדדים, זאת במטרה לסייע לניצחונו של גוש הימין, ולהבטיח את הישארותן של המפלגות החרדיות בקואליציה כזו.

הסקרים ברובם מצביעים על כך שגושי הימין והשמאל – ללא ישראל ביתנו והחרדים – עומדים על 42 מנדטים בלבד. אם החרדים ילכו עם נתניהו הרי שגוש הימין יגדל ל-57 מנדטים, ואילו גוש המרכז-שמאל בצירוף הערבים נאמד על 53 מנדטים. מכאן שהחרדים מעניקים לליכוד את היתרון האסטרטגי על כחול לבן, שבאחרונה מתחזקת בסקרים.

משכך, בסביבתו של נתניהו הוטרדו מהדיווחים על מגעים שקיים יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עם נציגי המפלגות החרדיות, ומיהרו לפעול להבטחת תמיכת החרדים במפלגתם. מצד מפלגת השלטון נטלו חלק בפגישה, עופר גולן מנהל הקמפיין, יונתן אוריך דובר ראש הממשלה, יוסי שלום אסטרטג הליכוד ואבי יוספי דובר הליכוד למגזר החרדי. מצד סיעת דגל התורה נמנו שבתאי מרקוביץ מנהל מטה ההסברה, שלומי פולק מנהל מטה ארגון, אריה זיסמן חבר צוות ההסברה, ויהודה מנדלוביץ, הדובר של ח"כ אורי מקלב.

מטעם סיעת אגודת ישראל נטלו חלק קובי איזק דובר סגן השר יעקב ליצמן, שיקי מנדל מנהל המטה, ושניאור רוזן, דוברו של סגן השר מאיר פרוש.

תגיות:חרדיםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה