חדשות בעולם

התנאי של טראמפ לחקיקה נגד הנשק: רפורמה בהגירה

בעקבות מקרי הירי המזעזעים בטקסס ובאוהיו, קרא טראמפ לקונגרס האמריקני להתאחד ולפעול להעברת חקיקה קשיחה שתחייב העמקה בבדיקות רקע לרוכשי נשק: "אנחנו לא יכולים לתת להרוגים הללו למות לשווא". טראמפ עלה למתקפה נגד התקשורת והאשים אותה במצב: הסיקור החדשותי צריך להתחיל להיות הוגן, מאוזן ולא מוטה אחרת הבעיות הנוראיות הללו רק יחמירו!"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא היום (שני) לבית הנבחרים להעביר חקיקה שתקשיח את מדיניות רכישת הנשק בארצות הברית, זאת תוך שהוא מציע להתנות זאת ברפורמת הגירה שתקטין את כמות המהגרים השוהים במדינה. יוזמת הנשק של טראמפ, שמבקשת להקשיח את בדיקות הרקע שמבוצעות לרוכשי נשק, באה בעקבות שני מקרי הירי המטלטלים שאירעו בסוף השבוע בטקסס ובאוהיו, בהם נרצחו 29 בני אדם.

בהמשך היום צפוי טראמפ לשאת נאום מהבית הלבן, בו יתייחס לשני מקרי הירי הקטלניים. למרות שבמפלגה הרפובליקנית מגינים בלהט על הזכות החוקתית לשאת נשק, הנשיא הרפובליקני קרא לאימוץ חקיקה נוקשה בנושא: "אנחנו לא יכולים לתת למתים באל פאסו, טקסס, ובדייטון, אוהיו, למות לשווא. גם לא למי שנפצע קשה. אסור לנו לשכוח אותם, ואת הרבים שהיו לפניהם. רפובליקנים ודמוקרטים חייבים להתאחד ולהשיג בדיקות רקע איתנות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

טראמפ הוסיף: "רפובליקאים ודמוקרטים צריכים להתאחד כדי ליישם דרישות לבדיקות רקע קפדניות יותר, ואולי לשדך בין החקיקה הזאת עם רפורמת ההגירה הנדרשת. אנחנו חייבים שמשהו טוב, אם לא גדול, ייצא משני האירועים הטרגיים הללו!"

עם זאת, טראמפ לא ציין באילו צעדים הוא מתכוון לנקוט בעקבות שני אירועי הירי האחרונים באל פאסו ודייטון. ניסיונות חקיקה שבוצעו בידי מחוקקים וסנאטורים במרוצת השנים, נחלו כישלון חרוץ. כן גם בעת האחרונה, צעדים להקשחת חוקי הנשק בארצות הברית טורפדו בסנאט, שנשלט בשנים האחרונות בידי הרפובליקנים.

בסדרת הציוצים שפרסם טראמפ, הרבה לתקוף בחריפות את כלי התקשורת האמריקניים, אותם האשים אותם באחריות למצב: "לתקשורת יש אחריות גדולה לחיים ולביטחון במדינה שלנו. התקשורת הכוזבת תרמה רבות לכעס ולזעם שהצטבר במשך שנים רבות. הסיקור החדשותי צריך להתחיל להיות הוגן, מאוזן ולא מוטה אחרת הבעיות הנוראיות הללו רק יחמירו!", כתב הנשיא.

בעקבות אירועי הירי ההמוניים הותקף טראמפ קשות בידי מועמדים דמוקרטיים בפריימריז לנשיאות ארצות הברית, שהטיחו בו כי התנהלותו הובילה לריבוי חד באירועי הירי על רקע לאומני. אחד מהבולטים שבמתמודדים לנשיאות שתקף את הנשיא היה בטו אורורק, שנולד באל פאסו. אורורק אמר כי הוא מאמין שטראמפ הוא לאומן לבן שמאמין בחוקי הגזע. לטענתו, התבטאויותיו של הנשיא כנגד מהגרים ומיעוטים "מזכירות דברים שנשמעו ברייך השלישי, לא משהו שמצפים לשמוע בארה"ב. לפי אורורק, טראמפ "הוא גזען גלוי ומוצהר שמעודד גזענות".

עם זאת, טראמפ עצמו מיהר בסוף השבוע לגנות בחריפות את הרוצחים, ואמר כי "אם מסתכלים על שני המקרים - זאת מחלת נפש. אלו אנשים שלוקים מאוד בנפשם". הוא הוסיף כי "לשנאה אין מקום במדינה שלנו. אנחנו נטפל בזה".

כזכור, פטריק קרויזיוס, צעיר בן 21, ירה למוות בבוקר יום השבת ב-20 בני אדם ברשת וולמארט באל פאסו. 13 שעות לאחר מכן, סטודנט בן 24 בשם קונור בטס, ירה למוות ב-9 בני אדם, בהם אחותו. שני אירועי הירי הוגדרו בידי הרשויות כפשעי שנאה.

תגיות:דונלד טראמפנשקהגירההקונגרס האמריקני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה