חדשות בארץ

בחסדי שמיים: נמנע אסון כבד על מסילת הרכבת סמוך לאשדוד

משאית נתקעה על פסי הרכבת במעבר כביש-מסילה ליד אשדוד. מערכות ההתראה המתקדמות, תגובה מהירה של אנשי הרכבת במפגש ובלימת חירום של נהג הרכבת מנעו אסון כבד

(צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל)(צילום: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל)
אא

אסון כבד נמנע הבוקר (שלישי), בחסדי שמיים מרובים, כאשר משאית מנוף נכנסה כחוק למפגש כביש-מסילה בצומת ניצנים סמוך לאשדוד, ומסיבה שאינה ברורה נעצרה על פסי הרכבת, דקות בודדות לפני שרכבת נוסעים עברה במקום.

מערכות ההתראה, המצוידות במצלמות מעקב תזוזה (VMD), הופעלו והתראה הועברה בזמן אמת לפיקוד הרכבות הארצי. נהג הרכבת הספיק לבצע בלימת חירום ולעכב את כניסת הרכבת למפגש.

מפקח המפגש שנכח במקום, יחד עם סיירי הבוקר ואזרחים שנקלעו למקום, סייעו לנהג המשאית להוריד אותה מהפסים. בשל האירוע נרשמו עיכובים של מספר דקות בתנועת הרכבות באזור.

"כל המעגלים הבטיחותיים פעלו כנדרש, מהמפקחים והסיירים ועד למערכות המצלמות וההתראה, אך אין תחליף לזהירות הנהגים", אמרה אורטל אלקבץ, אחראית משמרת במוקד הבטיחות ומפעילת מצלמות VMD. "אנחנו נתקלים בנהגים רבים שממהרים אל תוך המפגש ומתעכבים במעבר. יש לזכור שמרחק עצירה של רכבת הוא עד קילומטר. אני קוראת לנהגים להאט ולפעול בשיקול דעת לפני חציית פסי רכבת".

מפקח המפגש, אוראל מורחי, הוסיף: "אנו מתגברים את המפגש בשעות הבוקר העמוסות בדיוק מחשש לאירועים כאלה. הדיווח המיידי למוקד החירום של הרכבת והעברת המידע בזמן אמת לנהג – מנעו אסון".

ברכבת מציינים כי מפגש הכביש-מסילה בצומת ניצנים צפוי להיסגר בקרוב לטובת הפרדה מפלסית המבוצעת באזור, וזאת כחלק מפרויקט אסטרטגי לסגירת מפגשי כביש- מסילה, אותו מוביל משרד התחבורה, והמבוצע על ידי רכבת ישראל וחברות תשתית נוספות. מאז 2005 נסגרו קרוב ל- 70 מפגשי מסילה, כחצי מכמות המפגשים הפעילים בשנה זו.

(קרדיט סרטון: מוקד הבטיחות של רכבת ישראל)

תגיות:רכבתמשאית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה