חדשות בארץ

הלוויין הישראלי עמוס 17 שוגר לחלל בהצלחה

לאחר דחייה של מספר ימים, שוגר הלילה לחלל הלוויין הישראלי עמוס 17 ממרכז החלל קייפ קנוורל שבפלורידה, באמצעות משגר פלקון 9 של חברת SpaceX. הלוויין יספק שירותים לחברות מסחריות הפועלות ביבשת אפריקה. הוא צפוי לפעול במשך כ- 15 שנים

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

לוויין התקשורת הישראלי עמוס 17 שוגר הלילה (רביעי) בהצלחה לחלל ממרכז החלל קייפ קנוורל שבפלורידה. מדובר בלוויין השמיני במספר של החברה הישראלית חלל תקשורת. הוא נבנה על ידי חברת בואינג, ושוגר לחלל בשעה 02:23 באמצעות משגר פלקון 9 של חברת SpaceX.

עמוס 17 הנו לוויין דיגיטלי מסוג HTS (תפוקה גבוהה). לדברי חלל תקשורת, הוא יספק שירותים לחברות מסחריות הפועלות באפריקה – יבשת בה קשיים רבים מכבידים על הצבת תשתיות תקשורת קרקעיות. התכנון הייחודי, הטכנולוגיות שהוטמעו בו ומיקומו בחלל מעל היבשת יאפשרו לעמוס 17 לכסות כל מדינה באפריקה בפס רחב במיוחד וברמת זמינות שירות הגבוהה ביותר.

הלוויין מצטרף לשלושה לווייני תקשורת ישראליים של חלל תקשורת הפעילים כעת בחלל – עמוס 3, עמוס 4 ועמוס 7. הוא צפוי לפעול בחלל במשך כ- 15 שנים.

לדברי מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק, "חלל תקשורת הינה החלוצה בישראל בתחום פעילות תקשורת לוויינים בינלאומית, ויצרה תשתית ונכסי נקודות שמיים בחלל שהם הבסיס לתקשורת לוויינית בינלאומית". הוא הוסיף, כי שיגור עמוס 17 מהווה "אבן דרך משמעותית ואסטרטגית" להמשך ביסוס מעמדה של ישראל בחלל ולצמיחתה של החברה.

שיגורו של עמוס 17 לחלל נדחה במשך מספר ימים, בעקבות תקלה שהתגלתה בשסתום במשגר, ובשל תנאי מזג האוויר. כזכור, בשנים האחרונות ספגה "חלל תקשורת" שתי מכות. בספטמבר 2016 נכשל שיגורו של הלוויין עמוס 6, שהיה אמור להחליף את עמוס 2. בסוף 2015 אבד הקשר עם הלוויין עמוס 5, ששוגר ב- 2011 וסבל מתקלות חוזרות ונשנות. לוויין התקשורת הראשון של החברה,  עמוס 1, שוגר לחלל ב- 1996.

תגיות:לווייןעמוס 17חלל תקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה