חדשות בארץ

הפיגוע בברקן: אחיו של המחבל נידון לשנת מאסר

בית המשפט הצבאי בסאלם גזר שנת מאסר בפועל על אחיו של המחבל, שרצח באוקטובר 2018 את קים לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד, וזאת לאחר שהרשיעו באי מניעת החזקת נשק ובשיבוש הליכי חקירה, אך זיכה אותו מעבירה של אי מניעת פשע. ארגון חוננו: "בית המשפט נכשל, נדרוש שהתביעה תערער"

זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע בברקן (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי שומרון בסאלם גזר היום (רביעי) שנת מאסר בפועל ושנת מאסר נוספת על תנאי על אמג'ד נעאלווה, אחיו של המחבל שביצע באוקטובר 2018 את הפיגוע באזור התעשייה ברקן. בפיגוע נרצחו זיו חג'בי וקים לבנגרונד הי"ד.

נעאלווה הורשע בחודש שעבר על ידי השופטת הצבאית, רב-סרן רינת לוי מוסקוביץ', באי מניעת החזקת נשק ובשיבוש הליכי חקירה, אך זוכה מעבירה של אי מניעת הפיגוע. השופטת קבעה כי הוא ידע שאחיו מחזיק בנשק בניגוד לחוק, וכי לא פעל בכדי למנוע את המשך החזקת הנשק. עוד נקבע, כי ביום הפיגוע הוא הורה לאשתו להוציא את כרטיס הזיכרון ממצלמות האבטחה בביתם, וזאת על מנת לפגוע בהליכי החקירה.

במהלך הדיון פרצה מהומה, כאשר החלו חילופי דברים קשים בין בני משפחתה של קים לבנגרונד הי"ד לבין עורכי דינו של המחבל. על פי הדיווח שנמסר מארגון חוננו, אחד מעורכי הדין החל לקלל את בני המשפחה, הוצא מהאולם, חזר וירק לכיוונם.

עורך הדין חיים בלייכר, מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים, אמר בתום הקראת גזר הדין כי "מדובר באח של מחבל רצחני שחי איתו בבית, ידע שהוא מחזיק נשק וידע על אזהרת המחבל מחיפוש בבית של צה"ל. בנוסף, לאחר הפיגוע ניסה הנאשם למלט את סרטוני הצילום כדי שהמחבל ושותפיו לא ייתפסו, וימשיכו להוות סכנה ואיום".

"לא מדובר בנאשם תמים כלל וכלל", הוסיף בלייכר. "החוק ביהודה ושומרון קובע שעל חשד סביר יש חובת דיווח לצה"ל, ואם הדיווח לא נעשה – עוברים על עבירה של אי מניעת הפיגוע. כל אדם סביר מבין שחשד סביר היה כאן, אם לא מעבר לזה. הענשת סביבת הטרור והרתעתה הינה תנאי הכרחי לעצירת הפיגועים. לצערנו בית המשפט נכשל כאן במשימה זו, ואנו נדרוש שהתביעה תערער על כך ותפעל לתקן את המעוות".

בנובמבר 2018 הוגשו לבית המשפט הצבאי כתבי אישום נגד הוריו ואחיו של המחבל. מכתבי האישום עלה כי האם ידעה שבנה מחזיק בנשק ושמעה אותו מתאמן בו סמוך לביתם. כשבועיים לפני הפיגוע הוא ציין בפניה כי מאס בחייו וכי בכוונתו לבצע פיגוע ולמות כ"שהיד", והזהיר אותה כי הצבא עלול לחפש בביתם. האם יידעה את בעלה ואת אחיו של המחבל בפרטים, אך השלושה לא פעלו למנוע את הפיגוע. האב גם פעל למכור את רכבו של המחבל במטרה להעלימו, ומשלא הצליח בכך – החביא את הרכב. בחודש מאי הורשעה האם, ופאא נעאלווה, באי מניעת פשע.

כזכור, ב- 13 בדצמבר 2018 חוסל המחבל על ידי כוחות הביטחון. בתום מצוד ארוך, שכלל פעילות מודיעינית ומבצעית נרחבת, הגיעו כוחות צה"ל, הימ"מ והשב"כ לבית במחנה הפליטים עסכר בשכם, בו הסתתר המחבל. מהחקירות שניהל השב"כ עלה כי המחבל מתכונן לבצע פיגוע נוסף. נעאלווה היה חמוש, ובתום קרב יריות קצר בינו לבין הכוחות הוא נהרג.

תגיות:הפיגוע בברקןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה