חדשות בארץ

"דביר המתוק שלנו היה עם אור בעיניים"

יואב שורק, אביו של החייל שנרצח הלילה בפיגוע דקירה בגוש עציון, סיפר כי "דביר עסק בחיובי. הוא הוא היה מאלה עליהם אמר הרב קוק 'הצדיקים הטובים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק'". הלווייתו של דביר הי"ד תיערך הערב בשעה 20:00 ביישוב עפרה

יואב שורק, אביו של דביר הי"ד (צילום: פלאש 90)יואב שורק, אביו של דביר הי"ד (צילום: פלאש 90)
אא

יואב שורק, אביו של רב-טוראי דביר שורק הי"ד שנרצח הלילה בגוש עציון, יצא בצהריים (חמישי) לכלי התקשורת וסיפר על בנו.

"מי שלא הכיר את דביר שלנו – הפסיד. הוא היה ילד מתוק, שחיפש כל הזמן מי צריך עזרה, איך אפשר לעשות, איך אפשר לבנות. הוא היה מאלה עליהם אמר הרב קוק 'הצדיקים הטובים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק'", ספד האב לבנו.

"הוא עסק בחיובי. הוא מאוד אהב להצמיח מן הארץ, הוא עשה גינות בכל חתיכת אדמה שהוא מצא", הוסיף האב השכול. "הוא נדבק לחלשים בסביבה שלו שהיו צריכים חבר. הוא היה עם אור בעיניים, ומישהו שהיה לו רצח בעיניים לקח אותו".

"קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה, היה צריך להיות לו יום הולדת ביום שלישי הקרוב. על המתנה הזאת אנחנו מודים. את הכאב הזה והחיסרון אנחנו נישא כנראה גם הלאה", סיים האב את דבריו.

דביר הי"ד הוא בנם של רחל והפובליציסט יואב שורק, עורך כתב העת להגות ומדיניות "השילוח". סבו, הרב בנימין הרלינג הי"ד, נרצח על ידי מחבלים בפיגוע ירי בכ' בתשרי תשס"א, במהלך טיול בהר עיבל.

גופתו של שורק אותרה בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר, סמוך לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, לאחר מספר שעות של סריקות אחריו בעקבות דיווח על היעדרו. הוא היה תלמיד ישיבת ההסדר "מחניים" הסמוכה לקיבוץ, החל בהליכי גיוס אבל היה עדיין בשלב הלימודים בישיבה. מצה"ל נמסר כי לאחר הירצחו הוא הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי.

ראש ישיבת "מחניים", הרב שלמה וילק, סיפר כי "דביר היה עלם חמודות, בחור עדין, רגיש וטוב לב. בשמונה בערב קלטנו שהוא לא חזר לישיבה. עכשיו, בסוף שנת הלימודים, הוא נסע לקנות מתנות לכל המורים, לקנות להם ספרים לאות הערכה. זה מאוד מאפיין אותו – בחור שחושב על הפרטים, חושב איך להכיר טובה, איך לעשות את המחווה ואת הפרגון. עם הספרים האלה הוא נרצח".

הסריקות אחרי מבצעי הפיגוע (סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:גוש עציוןפיגועדביר שורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה